پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فواد سنیوره نخست وزیر لبنان روز چهارشنبه[30 اوت] اعلام کرد که لبنان تماس مستقیم با اسرائیل برقرار نخواهد کرد و آخرین کشور عربی خواهد بود که قرارداد صلح با اسرائیل را امضا خواهد کرد.

به گزارش نووستی، وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت گفت: هیچ تماس مستقیمی بین لبنان و اسرائیل نمی‌تواند وجود داشته باشد.

به گفته وی، هرگونه تماسی با اسرائیل تنها پس از برقراری "صلحی عادلانه بر اساس پیشنهاد عربی" در منطقه ممکن است، که مسلم است منظور از آن طرح عربی حل مناقشات است که در سال 2002 در بیروت پیشنهاد شده بود.

وی اعلام کرد: ما سعی نداریم تا زمانی که صلحی روشن و عادلانه را بر اساس پیشنهاد عربی ببینیم، به هر گونه توافقی دست یابیم.

طبق پیشنهاد صلح عربی، اسرائیل باید به‌طور کامل از مناطق اشغالی در کشورهای عربی و از جمله مناطق سوریه خارج شود؛ با ایجاد دولت مستقل فلسطین و پایتخت آن در بیت‌المقدس شرقی، و حل مشکل پناهندگان فلسطینی و مبادله آنها در قبال صلح با کشورهای عربی موافقت کند.

سنیوره در پاسخ به سؤالی در رابطه با اظهارات "ایهود اولمرت" نخست وزیر اسرائیل که گفته بود با آتش بس میان اسرائیل و لبنان، ممکن است میان دو کشور صلح برقرار شود، اظهار داشت: "لبنان آخرین کشور عربی خواهد بود که قرارداد صلح با اسرائیل را امضا خواهد کرد".

کد خبر 3180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز