همشهری آنلاین: شاخص تحصیلات تاثیر زیادی را بر افزایش تصادفات دارد بطوریکه ۳۲.۱ درصد از تصادفات برای افراد زیردیپلم است و این مشکل را می‌توان در بخش حمل و نقل عمومی هم مشاهده کرد.

خبرگزاری‌ها نوشتند: بررسی وضعیت تصادفات جاده ای نشان می دهد تحصیلات نقش زیادی را در تصادفات رانندگی دارد بطوریکه درصد تصادفات در میان رانندگانی با تحصیلات کم بیشتر است.

براساس آمارها، 12.5 درصد از رانندگانی که تصادف کردند بیسواد بوده اند همچنین 32.1 درصد زیردیپلم، 18.8 درصد دیپلم، 2.4 درصد فوق دیپلم، 3.1 درصد لیسانس و 1 درصد فوق لیسانس بوده اند.

بنابراین این آمار نشان می دهد که تحصیلات نقش زیادی را بر رفتارهای پرخطر رانندگان دارد به همین دلیل سهم زیادی از تصادفات مختص به افراد بیسواد و کم سواد است.

در واقع این شاخص وقتی در کنار دیگر عوامل مانند خستگی و خواب آلودگی رانندگان، استعمال مواد مخدر، بی توجهی به مقررات و عجله و شتاب بی مورد قرار بگیرد، موجب ایجاد فاجعه می شود.

براساس این گزارش، این موضوع در میان رانندگان حمل و نقل عمومی هم دیده می شود بطوریکه تعداد قابل توجهی از رانندگان تحصیلات کمی دارند که این موضوع برای این دسته از رانندگان که جان تعداد زیادی از هموطنان در اختیار آنها است بسیار حیاتی است.

کد خبر 324573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha