مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

مرکز کارآفرینی اتحاد امسال به بهره‌برداری می‌رسد. فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ایجاد ظرفیت ۲هزار نفری در ۴۰مرکز بهاران گفت: حضور در مراکز بهاران کاملاً به شکل داوطلبانه و خودخواسته است و تا اسفند۹۴بیش از ۶۰۰نفر از مددجویان مستقر در کمپ‌ها تمایل خود را برای حضور در مراکز بهاران اعلام کردند.

هوشيار پارسيان با اشاره به اقدامات شهرداري تهران در راستاي توانمندسازي و كارآفريني شهروندان به‌ويژه اقشار آسيب پذير اظهار داشت: مركز كارآفريني اتحاد ويژه بانوان يكي از مجهزترين مراكز كارآفريني است كه تنها بخشي از آن به زنان آسيب ديده اختصاص پيدا مي‌كند و مابقي براي كاربري محلي و توانمندسازي زنان و دختران منطقه تعريف شده است. البته با توجه به ساختار بزرگي كه اين مجموعه دارد تصور ما اين است كه امسال شاهد افتتاح پروژه باشيم.

وي راه‌اندازي مراكز بهاران را از اقدامات شهرداري تهران در راستاي توانمندسازي اقشار آسيب‌ديده و در معرض آسيب معرفي كرد و گفت: پيش‌بيني كرده‌ايم تا ظرفيتي 2هزار نفري را در قالب 40مركز بهاران ايجاد كنيم. اين مراكز در تمامي نقاط شهر پراكنده هستند و يك تيم قوي شامل 2 مدديار كه سابقه بيش از 10سال پاكي دارند، 2مددكار، پزشك و روانشناس در آن مستقر هستند. مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي تصريح كرد: بهاران زيرساخت كارآفريني براي محله‌هاي تهران است و با اينكه در دوره‌هاي اول به آسيب ديدگان اجتماعي اختصاص پيدا مي‌كند اما اين افراد زماني كه به بهاران مراجعه مي‌كنند، حتماً معتاد نيستند.

هوشيار پارسيان در ادامه با بيان اينكه پيش‌تر طرح بهاران به‌مدت يك سال به‌صورت آزمايشي روي 250نفر اجرا شد و نتايج قابل‌قبولي داشت، گفت: در خاوران نيز طرح را با حضور 50نفر از مددجويان آغاز كرديم و با خانواده‌ها وارد گفت‌وگو شديم. به هر حال اعتياد موضوع پيچيده‌اي است و راهكارهاي آن نيز پيچيده است.

وي با تأكيد بر ضرورت اجراي درست مداخلات بعد از درمان خاطرنشان كرد: اين امر 40سال است كه در اروپا به‌صورت جدي انجام مي‌شود. اين در حالي است كه در مددسراها، افراد معتاد اغلب تجربه كمتر از 5سال پاكي ندارند و دليل بازگشت آنها به وضعيت قبلي آن است كه مداخلات بعد از ترك به خوبي صورت نگرفته است.

به گفته مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران تا اسفندماه 94با حضور 30مددكار در كمپ‌هاي ترك اعتياد ماده 16، بيش از 600نفر آمادگي خود را براي حضور در مراكز بهاران اعلام كردند و مورد تأييد مددكاران قرار گرفتند. مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي با بيان اينكه تلاش كرديم يك بسته كاهش آسيب در تهران ايجاد كنيم و تا به حال نيز در اين امر موفق بوده‌ايم، تصريح كرد: واقعيت اين است كه ظرفيت سامانسراي زنان را از 200نفر به 600نفر رسانديم و از 2مددسرا امروز به 15مددسرا رسيده‌ايم؛ ضمن اينكه همواره از فقدان مددسراي زنان رنج مي‌برديم اما امروز صاحب مددسراي زنان مجهز به اتاق مادر و كودك هستيم.

هوشيار پارسيان در پايان در پاسخ به اين سؤال كه آيا تعداد مددسراها در آينده افزايش پيدا مي‌كند، اذعان كرد: به باور ما فعاليت 15مددسرا در تهران كافي است اما اگر لازم ببينيم ممكن است امسال تعداد مددسراها را افزايش دهيم.

کد خبر 329401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha