چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۶ آوریل (۱۸ فروردین) اعلام کرد که تخمین زده می‌شود شمار بزرگسالانی که با دیابت زندگی می‌کنند در طول ۳۵ سال گذشته تقریباً چهار برابر شده باشد و خواستار تلاش‌های عمده برای تغییرات عادات غذا خوردن و ورزش بیشتر شد.

Diabetes

به گزارش خبرگزاری فرانسه این سازمان وابسته به سازمان ملل اعلام کرد شمار بزرگسالان دارای دیابت از ۱۰۸ میلیون نفر در ۱۹۸۰ به ۴۲۲ میلیون نفر در ۲۰۱۴ رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت در نخستین گزارش جهانی‌اش درباره این بیماری گفت که این اوج‌گیری در شیوع دیابت به علت تغییرات جهانی در «شیوع غذا خوردن، حرکت کردن و زیستن مردم» است.

تخمین زده می‌شود که ۸.۵ درصد بزرگسالن جهان در حال حاضر دیابت داشته باشند، در حالی که در سال ۱۹۸۰ این میزان ۴.۷ درصد بود.

بر اساس این گزارش، آخرین ارقام نشان می‌دهد که دیابت در سال ۲۰۱۲ به‌طور مستقیم مسئول مرگ ۱.۵ میلیون نفر بود- اما بالا رفتن میزان قند خون همچنین در ۲.۲ میلیون مورد دیگر مرگ و میر نقش دارد.

اتین کروگ که پاسخ به دیابت را در سازمان جهانی بهداشت رهبری می‌کند، گفت که دیابت یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در دنیای امروز است.

منطقه‌ای که در سال ۲۰۱۴ بیش از همه تحت تأثیر دیابت قرار داشت، منطقه اقیانوسیه غربی سازمان جهانی بهداشت بود که ازجمله شامل کشورهای چین و ژاپن می‌شود و به‌طور تخمینی ۱۳۱ میلیون مورد دیابت در آن وجود دارد. منطقه آسیای جنوب شرقی که شامل کشورهای پرجمعیتی مانند هند و اندونزی می‌شود، با ۹۶ میلیون مورد دیابت در رده دوم قرار می‌گیرد.

کد خبر 329743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha