سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم‌گیری درباره رابطه ایران با کشور عربستان و بلاتکلیفی وضعیت حج تمتع در سال۹۵، گفت: دولت سعودی در گفتار و عمل صداقت لازم را نداشته است و بعید است چشم‌انداز روشنی برای حج امسال درنظر بگیریم.

به گزارش ايسنا، حسين نوش‌آبادي با اشاره به سفر هيأت ايراني به عربستان، ابراز اميدواري كرد كه در اين سفر به توافقاتي دست يابند.

او در عين حال توافق ميان دو كشور ايران و عربستان را دشوار خواند و گفت: با توجه به قطع ارتباط سياسي و ديپلماتيك و بي‌توجهي به حرمت، كرامت و سلامتي حجاج ايراني و اينكه تاكنون عذرخواهي رسمي از سوي كشور عربستان در اين زمينه صورت نگرفته و ديه شهدا و جان‌باختگان منا و حادثه جرثقيل هم پرداخت نشده است، به نتيجه رسيدن در قبال اين مسائل به سختي امكان‌پذير است.

اين اظهارات در حالي است كه قرار است امروز هيأتي عازم عربستان شود تا پنجشنبه اين هفته هيأت ايراني براي بررسي امكان اعزام ايرانيان به حج امسال، در عربستان تشكيل جلسه مي‌دهند. اگرچه پيش از اين قرار بود اين جلسه در نيمه اسفند‌ماه سال گذشته برگزار شود، اما با كارشكني عربستاني‌ها به تعويق افتاد.پس از انتقاد‌هاي مكرر رئيس سازمان حج و زيارت ايران و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت از مانع تراشي سعودي‌ها در صدور ويزاي هيأت ايراني، سرانجام رواديد اين افراد صادر شد.در شرايطي كه مسئولان ايراني بارها تاكيد كرده‌اند تنها به شرطي حاضر به برگزاري حج هستند كه امنيت و احترام زائران ايراني تامين شود، بايد منتظر ماند و ديد در چند روز آينده اين پرونده مهم چه سرنوشتي خواهد داشت.

کد خبر 330278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha