چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، ادعای افزایش فقر در دوره دولت نهم را بی‌پایه دانست ‌و تأکید کرد مجموعه اقدامات دولت نهم در راستای فقرزدایی نشان می‌دهد که دولت نهم موفق‌ترین دولت‌ها در کاهش و کنترل تورم بوده است.

به‌گزارش روابط عمومی کمیته‌امداد، عبدالرضا مصری گفت: برخی اظهارات درباره افزایش فقر در 2 سال گذشته تنها ناشی از برخی آمارهای مغشوش است و پایه‌ای ندارد.

وی از این که آمار جامعی درباره فقر وجود ندارد ابراز تأسف کرد و گفت که به همین دلیل وزارت رفاه بانک اطلاعاتی تشکیل داده است و از اول اسفند ماه‌تمام آمارهای مربوط به دهک‌های پایین جامعه را در بخش‌های مختلف به صورت علمی و دقیق به جامعه ارائه خواهد داد.

وزیر رفاه تأکیدکرد: دولت نهم توانسته‌است با اجرای سلسله‌ای از برنامه‌های مربوط به افزایش و ارتقای سطح زندگی دهک‌های پایین جامعه، در مقایسه با سال‌های گذشته، فقر را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

مصری اعلام کرد بودجه مربوط به مددجویان کمیته امداد در دولت نهم ۳۰۰ درصد افزایش پیداکرد که منجر به بهبود خدمات کمیته امداد در سرپرستی از اقشار ضعیف شد.
وی، توزیع سهام عدالت را عامل سهیم شدن دهک‌های پایین جامعه در ثروت ملی دانست و گفت که این موضوع باعث شد این افراد پشتوانه محکمی برای آینده خانواده‌هایشان داشته باشند.

وزیر رفاه با اشاره به مشکل رانندگان برون شهری نیز گفت: این شغل یکی از شغل‌های پر ریسکی است که متأسفانه خانواده‌های زیادی از رانندگان با صرف مبلغی‌حدود  ۱۸۶هزار ریال برای هر راننده اقدام به اجرای طرحی در جهت پوشش این رانندگان در چتر بیمه تأمین اجتماعی کرده‌اند.

مصری افزود: رئیس‌جمهوری در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تمام بدهی‌های معوقه خانواده‌های آسیب پذیری که دانشجو دارند را در همه دانشگاه‌های کشور تقبل کرده است که از محل بودجه ریاست‌جمهوری پرداخت می‌شود. وی همچنین از اعلام عیدی دولت به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در روز عید سعید فطر خبر داد.

مصون سازی 300 هزار نفر از آسیب‌های اجتماعی

معاون فرهنگی کمیته امداد نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، سالانه 300 هزار از افراد تحت پوشش این نهاد، از آموزش‌های لازم درخصوص مصون سازی از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بهره‌مند می شوند. حمید ترقی افزود: با توجه به اینکه خانواده های فقیر بیشتر در معرض آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی هستند و محیط‌های زندگی آنها کانون بحران اجتماعی است به همین دلیل کمیته امداد به منظور مصون سازی جوانان و نوجوانان خانواده‌های محروم، برنامه‌های وسیعی در ابعاد فرهنگی و تربیتی و پر کردن اوقات فراغت و طراحی و اجرا می کند.

وی خاطر نشان کرد: در این خصوص ضمن ارائه جزوات و نشریات مبتنی بر دین باوری و اخلاق اسلامی، با کمک مربیان فرهنگی و مربیان آموزش خانواده، به‌صورت چهره به چهره در داخل خانواده‌ها و در کانون‌های تربیتی، به خانواده‌ها و جوانان تحت پوشش آموزش‌های لازم، ارائه می‌شود.

وی گفت: این آموزش‌ها شامل آشنایی با انحرافات اجتماعی، توزیع بسته های فرهنگی از قبیل نوار، سی دی های فرهنگی و دینی برای جایگزین کردن تولیدات فرهنگی نامناسب و همچنین توزیع پوستر برای تزئین خانه های افراد تحت پوشش و اعزام مبلغ به درون خانواده‌ها برای آسیب زدایی در محیط زندگی، می شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد درخصوص اجرای طرح صلاح با حضور یک هزار روحانی و طلبه زن و مرد، گفت: با اجرای این طرح روحانیون به مناطق مختلف اعزام و به منظور آسیب زدایی محیط زندگی جوانان و نوجوانان تحت پوشش به درون خانواده‌ها رفته و اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهند.

وی تاکید کرد: اولویت آموزش با خانواده های تحت پوششی است که در کانون‌های بحران اجتماعی اطراف شهر، مناطق مرزی و مناطقی که استفاده از ماهواره در آنجا زیاد است و بیشتر در معرض تهاجم فرهنگی هستند، زندگی می کنند.

کد خبر 33696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز