چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

علی اصغر محمدی: شهریور مسافرت‌های هموطنان به اوج می‌رسد؛ ماهی که رکورد ثبت بیشترین قربانیان رانندگی را دارد.

پلیس راه

پليس راهور ناجا براي كاهش تصادفات و تلفات جاده‌اي امسال نيز «طرح تابستاني» را تا چهارم مهرماه در جاده‌هاي كشور اجرا مي‌كند.

رئيس پليس راهور ناجا با بيان اينكه در 10سال گذشته بيش از 280هزار نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست داده‌اند در نشست خبري خود با خبرنگاران گفت: شهريور پرترددترين و پرتصادف‌ترين‌ ماه در جاده‌هاي كشور است.

شهريور سال94 بيش از 1700نفر از هموطنان در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند. سردار تقي‌مهري با بيان اينكه به‌طور ميانگين هر روز 45نفر از شهروندان بر اثر حوادث رانندگي جان خود را از دست مي‌دهند، افزود: «بي‌توجهي به جلو با 39درصد، مهم‌ترين علت تصادفات جاده‌اي است. سرعت و سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ هم از مهم‌ترين علل حوادث رانندگي در شهريور‌ماه هستند كه مجموعا بيش از 80درصد علل حوادث رانندگي را به‌خود اختصاص داده‌اند.»

  • خط قرمز پليس

با توجه به افزايش تصادفات و تلفات جاده‌اي در شهريور، رئيس پليس راهور ناجا، خط قرمز پليس در اين ‌ماه را اينگونه تعريف كرد: «با تخلفات حادثه‌ساز از قبيل سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز، حركات مارپيچ و نوعي از رانندگي كه موجب بروز استرس در سطح جاده‌ها مي‌شود بدون اغماض با متخلفان برخورد و اعمال قانون صورت مي‌گيرد.» سردار مهري هشداري هم به رانندگان متخلف داد: «رانندگاني كه 2تخلف حادثه‌ساز همزمان داشته‌باشند، افزون بر اينكه خودرويشان تا ۷۲ساعت متوقف مي‌شود، از ادامه سفر آنها نيز جلوگيري خواهدشد.» به‌گفته وي، سرعت و سبقت غيرمجاز، انجام حركات مارپيچ، تردد از شانه خاكي و حركت خلاف جهت جزو خط قرمزهاي پليس در طرح تابستاني است.

  • كاهش 4/8درصدي جان‌باختگان

رئيس پليس راهور همچنين از كاهش 4.8درصدي تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگي در 4ماه امسال نسبت به‌مدت مشابه سال94 در جاده‌ها خبر داد و افزود: «اين آمار متأسفانه در شهرها افزايش3درصدي داشته ولي در مجموع ميزان تلفات حوادث رانندگي 2.8درصد كاهش داشته‌ است.» سردار مهري علت70درصد تصادفات را بي‌توجهي به جلو، خستگي و خواب‌آلودگي و عدم‌رعايت سرعت مطمئنه اعلام كرد و گفت: 5هزار و430نفر از شهروندان در تصادفات 4ماهه امسال جان خود را از دست داده‌اند.

  • نصب 300دوربين جديد در جاده‌ها

رئيس پليس راهور همچنين از نصب300دوربين جديد در جاده‌هاي كشور با هماهنگي وزارت راه و شهرسازي با هدف كنترل بيشتر جاده‌ها و كاهش تصادفات رانندگي خبر داد و اظهار كرد: تا پايان تابستان هم 300دوربين ديگر نصب خواهدشد. وي با اشاره به شمار جان‌باختگان حوادث رانندگي در كشور گفت: برابر آمار پزشكي قانوني 71درصد جان‌باختگان حوادث رانندگي، در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

  • افزايش 30درصد شماره‌گذاري خودروها

رئيس پليس راهور ناجا درباره شماره‌گذاري خودروها طي ۵ماهه سال۹۵ گفت: شماره‌گذاري خودروهاي نوشماره ۳۰درصد رشد داشته و از ۳۷۴ هزار به ۴۸۶ هزار خودرو افزايش يافته‌است. در عين حال شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي از ۲۴ هزار به ۲۲ هزار خودرو كاهش يافته و شاهد كاهش ۱۱درصدي هستيم. وي با اشاره به رشد 26درصدي شماره‌گذاري موتور سيكلت‌ نسبت به سال گذشته اظهار كرد: درباره اسقاط خودروهاي فرسوده با كاهش ۶۳درصدي روبه‌رو بوديم. صدور گواهينامه هم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 2 درصد كاهش داشته‌ايم كه مربوط به كاهش مواليد است و ربطي به قوانين ما ندارد. به گفته رئيس پليس راهور در حوادث مربوط به اتوبوس‌ها و ناوگان حمل‌ونقل عمومي نيز 45درصد تصادفات كاهش پيدا كرده و به تبع آن 43درصد فوتي‌ها و 22درصد مصدومان نسبت به سال گذشته كمتر شده‌است.

  • توضيح درباره بخشودگي ديركرد جرايم

سردار مهري با بيان اينكه براساس مصوبه مجلس ديركرد جرايم تا پايان سال94 بخشيده شده است، اظهاركرد: اين فرصتي است كه قانون در اختيار متخلفان قرار داده و آنان تا آخر پاييز فرصت دارند كه جريمه خود را پرداخت كنند.

کد خبر 344188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha