به گزارش مهر، وحید حسینی با اشاره به تاثیر معاینه فنی خودرو در کاهش آلودگی هوا گفت : یکی از دلایل مخالفت با ادامه فعالیت خودروهای کاربراتور این است که این خودروها قابل تغییر و تنظیم هستند و میتوان حتی بعد از اخذ معاینه فنی تغییراتی در سیستم ماشین اعمال کرد.
وی با اشاره به وضعیت خودروهای کاربراتوری طی چند سال گذشته در سطح شهر گفت: در سالهای گذشته تعداد خودروهای کاربراتوری در شهر بیشتر بود و قانون معاینه فنی متناسب با شرایط همان زمان پیشبینی شده است اما حالا از سه میلیون پلاک در تهران تنها ٣٠٠ هزار خودروی کاربراتوری در شهر داریم.
به گفته مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت آلودگی هوا تهران حدود ٤٥ درصد از آلودگی ناوگان حمل ونقل برعهده ۱۰ درصد خودروهای کاربراتوری است.
وی با تاکید بر اینکه باید در ابتدا تردد خودروهای دود زا را در برخی نقاط شهر محدود کرد، گفت: نباید انتظار داشت طرح کاهش مشکلات آلودگی هوای شهر تهران را به یکباره حل کند اما زمانی که تردد خودروهای دود زا محدود شود در عمل از جذابیت تردداین سبک خودروها کاسته می شود بنابراین وادار کردن دارندگان خودرو برای داشتن معاینه فنی به طور قطع به کاهش آلودگی هوا در دراز مدت کمک خواهد کرد.
حسینی درباره طرح نصب فیلتر دوده بر اتوبوسها دیزلی شهر تهران گفت: در ابتدا به شکل پایلوت برای ۱۰ اتوبوس دیزلی فیلتر دوده نصب شد چرا که دغدغههایی مانند آتش گرفتن یا عدم سازگاری با سوخت برای این تصمیم وجود داشت.
وی با اشاره به اینکه ارتفاع زیاد تهران از سطح دریا بر تردد خودروهای دیزلی موثر است،گفت:خوشبختانه طرح پایلوت نشان داد که نصب فیلتر دوده بر اتوبوسهای دیزلی بلا اشکال است و بر این اساس شرکت واحد اتوبوسرانی مناقصه خرید فیلترها را آغاز کرد.
به گفته مدیر عامل شرکت آلودگی هوا تهران تعداد اتوبوسهایی که قابلیت نصب فیلتر دوده داشته باشند در حدود ١٢٠٠ دستگاه بر آورد شد و نصب فیلتر دوده بر اتوبوسهای بسیار فرسوده ممکن نیست.
وی همچنین همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی برای نصب فیلتر دوده را اقدامی مفید در راستای کاهش آلودگی هوا ارزیابی کرد.
نظر شما