بهعبارت ديگر از 9آذر 92كه پل صدر افتتاح شده 1622روز ميگذرد و در اين مدت 178ميليون خودرو از روي اين پل تردد كردهاند. اين مقدار 50برابر كل خودروهاي تهران و 10برابر كل خودروهاي كشور است.اطلاعات ترافيكي بزرگراه طبقاتي صدر كه در فروردينماه سال۹۶ گردآوري شده است،
نشان ميدهد حجم تردد روزانه وسايل نقليه روي بزرگراه طبقاتي صدر در مسير حركت شرق به غرب بهطور متوسط ۶۰هزار وسيله نقليه بوده كه اين آمار در مسير حركت غرب به شرق به ۵۳هزار وسيله نقليه ميرسد؛ بهعبارت ديگر روزانه بالغ بر ۱۱۰هزار خودرو و ماهانه حدود ۳ميليون و ۴۰۰هزار خودرو از اين پل براي رسيدن به مقاصد موردنظر استفاده ميكنند.
ميزان تردد ماهانه در بزرگراه طبقاتي صدر چنانچه با تعداد خودروهاي عبوري در تراز صفر اين بزرگراه جمع بسته شود، حاكي از تردد ماهانه ۶ ميليون خودرو در اين شريان حياتي شبكه معابر بزرگراهي است. حال اين پرسش مطرح ميشود كه اگر پروژه عظيم بزرگراه طبقاتي صدر در دوره شديدترين تحريمهاي بينالمللي و ظرف مدت ۲۶ماه آماده بهرهبرداري نشده بود، امروز وضعيت تردد در بزرگراه صدر و حتي شبكههاي بزرگراهي مرتبط به چه صورت بود؟
اين در حالي است كه امروز شاهد امكان تخليه سريعتر ترافيك تراز همسطح و همچنين پل بزرگراه صدر از طريق تونل شمالي نيايش هستيم. همچنين امكان ورود خودروها از پل صدر به تراز همسطح اين بزرگراه وجود داشته و علاوه بر آن بخش قابل توجهي از آمار تردد روزانه هر دو تراز صفر و مثبت يك بزرگراه صدر نيز مربوط به ورود خودروها از تونل جنوبي نيايش است. تقاطع بزرگراه مدرس با بزرگراه صدر از ديگر مبادي ورود جريان ترافيك به اين معبر بزرگراهي محسوب ميشود.
نظر شما