همشهری آنلاین: مرکز نظر سنجی افکار فلسطین اعلام کرد: اغلب مردم به ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتماد ندارند و بر این باور هستند که در صورت شکست گفت و گو‌های آناپولیس درگیری‌ها شدت یابند.

به نوشته ال موندو،فلسطینی‌ها معتقدند که اولمرت به دنبال صلح نیست و 54 درصد آن‌ها همچنین بر این باور هستند که در صورت شکست نشست آناپولیس، خاورمیانه وارد دور حدیدی از منازعات خواهد شد.

بیشتر فلسطینیان همچنین معتقدند که بروز اختلافات در جلسات به اصطلاح صلح آناپولیس، باعث توقف در روند تلاش‌ها برای دستیابی به صلح خواهد شد.

براساس نتایج ارائه شده از سوی مرکز نظر سنجی نبیل کوکالی 58.6 درصد از پرسش شوندگان در نظر سنجی درباره کنفرانس آناپولیس، معتقدند که ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال صلح واقعی نیست.

نظر سنجی درباره کنفرانس به اصطلاح صلح آناپولیس توسط مرکز کوکالی از 1.200 فلسطینی بالای 18 سال به عمل آمده است و آمار این نظر سنجی حکایت از آن دارد که ملت فلسطین حتی 24 ساعت مانده به کنفرانس آناپولیس نیز نسبت به دستیابی به توافقی در این کنفرانس بسیار بدبین هستند.

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز روز دوشنبه 26 نوامبر اعلام کرد که ملت فلسطین به نتایج اجلاس آناپولیس توجهی نخواهد کرد. فوزی برحوم سخنگوی این جنبش با بیان این مطلب افزود: دولت‌های عربی و جامعه جهانی نباید مساله فلسطین را فدای عادی سازی روابط با دشمن اسراییلی کنند.

برحوم گفت: حماس بر حق ملت فلسطین بر مقاومت در برابر دشمن اسراییلی تاکید خواهد کرد.

این درحالی است که به دلیل مخالفت‌های داخلی در آمریکا و اراظی فلسطینی با برگزاری کنفرانس آناپولیس، بعید به نظر می‌رسد این کنفرانس دستاورد چندانی در پی داشته باشد.

کد خبر 37621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز