به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، جواد تنزاده معاون برنامهریزی و مهندسی ترافیک این سازمان ضمن بیان مطلب فوق گفت: مطالعات انجام شده پیرامون عرضه و تقاضای فضای پارکینگ در اکثر معابر شریانی بهویژه در معابر محدوده مرکزی شهر، حاکی از تقاضای بالا و الگوی زمانی غیرمنطقی توقف در این معابر است.
وی افزود: توقف وسایل نقلیه در حاشیه معابر، هزینههای غیرمستقیم زیادی از جمله اتلاف مصرف سوخت، افزایش زمان سفر و آلودگی هوا را بر سیستم شهر تحمیل میکند که براساس مطالعات انجام شده، بیش از ده برابر هزینه مستقیم اخذ شده از کاربران خودروها بهعنوان بهای توقف ساعتی در حاشیه معابر توسط پارکبان ها میباشد و این در حالی است که تنها 40 درصد از ظرفیت پارکینگهای غیرحاشیهای موجود در سطح شهر مورد استفاده قرار میگیرد.
تنزاده تصریح کرد: بر همین اساس، سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، طرح ساماندهی پارکینگ معابر را با هدف مدیریت زمانی و مکانی پارکینگهای حاشیهای و غیرحاشیهای، تعیین بهای توقف در پارکینگها جهت ایجاد توازن و همپوشانی بین پارکینگهای حاشیهای و غیرحاشیهای و ایجاد شرایط مطلوب در راستای مشارکت بخش خصوصی در تأمین فضای پارکینگ مورد بررسی و مطالعه قرار داده است.