در نودویکمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات دکتر ابوالحسن فیروزآبادی در مصاحبه خود گفته است: ما مديريت فضا را انجام ميدهيم. وی تصریح کرده است: تصمیمگیری درباره پيامرسانهايي با كاربران زياد، در شأن شورايعالي فضاي مجازي است.
در این شماره میخوانیم:
- مسئول ارتقای سوادرسانهای کیست؟ اميرعباس تقیپور
- جُنگ تاریخ روزنامهنگاری با پژوهش و نگارش سیّدفرید قاسمی :
سالها درباره پراکندههای تاریخ روزنامهنگاری و مطبوعات ایران در نشریههای گوناگون نوشتهام. اکنون اما برای ششمینبار اینگونه قلماندازیها با عنوان جُنگ تاریخ روزنامهنگاری در صفحههایی از ماهنامه مدیریت ارتباطات چاپ میشود؛ «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید». به قول صائب تبریزی: «عشق ما را پی کاری به جهان آورده است/ ادب این است که مشغول تماشا نشویم».
كتابستان، فهرست خردنامۀ صدرا، اساسنامۀ انجمن روزنامهنگاران ايران، جامعۀ فردا، نازنين ديهيمي، علي اشرف درويشيان، وقفههاي بيداري، گزارش آخرين گزارش،كتاب تجربه، يكي بود يكي نبود، خرپژوهي كرگدن، ناشر افكار حزب خران، ازدواجهاي مطبوعاتي، دورههاي آموزش روزنامهنگاري دفتر مطالعات و برنامهريزي رسانهها، پيوند رسانه و املاك، آستانة تحمل در دورة مظفرالدین شاه، ويژهنامة خيابان انقلاب آنگاه، جدل روزنامهنگاران ایرانی در عهد مظفري، تاريخ به روایت راديو فرهنگ، تاريخنگاري مطبوعات خراسان، نشريههاي ادواري خراسان در روزگار قاجار، روزنامهها و هفتهنامههای مشهد در سال 1337، نمايشگاه مطبوعات حسينيه ارشاد، ويژهنامههاي نمايشگاه مطبوعات، نادرستنويسي تاريخ نمايشگاه، شيوهاي نو براي خلق گفتوگوي اختصاصي!، پيشينة نمايشگاههاي مطبوعات، ورزشينگاري، سپيدهدم ورزشينويسي، از سنگي تا برخط، توقيف دو روزة روزنامۀ كيهان، توقيف روزنامه كيهان در سال 1324، كيهان؛ پس از توقيف، شنيدهها و خواندههاي آبانماه 1396، شناختنامههاي رسانههای استانهاي ايران، ناموران دانشگاهی و فهرست رسانههای خراسان جنوبي عناوین مهمترین موضوعات تاریخ روزنامهگاری است که در این شماره مورد توجه قاسمی قرار گرفتهاند.
همچنین این مطالب در جدیدترین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، دیده میشوند:
- فلسفۀ حقِ حریم خصوصی- میلاد نوری یالقوزآغاجی
- حریم خصوصی، حوزۀ تاریک ضرورت- شاهین محمدی زرغان
- خلوت مشاهیر در جلوت عوام- محسن آزموده
- هویت مدرن و حریم شخصی- احسان حمیدیزاده
- حریم خصوصی سلبریتیهای ایرانی چگونه وارد عرصۀ عمومی میشود؟ عطش همگانی؛ عطش نمایش- احسان اکبرپور
- آزادی، معرفت و اخلاق در روزنامهنگاری حرفهای؛ حریم خصوصی و مشکل اخلاق- حسن نمکدوست
- واکاوای حریم خصوصی به لحاظ روانشناسی در گفتوگو با محمدرضا سرگلزایی: رسانه غریزههای ما را دستکاری کرده است- علی ورامینی
- عصر گفتمان: زلزله، گفتمان پیوستگی و گفتمان ناپیوستگی- حسن بشیر
- محدودیتهای ناظر بر آزادی بیان در نظام حقوقی ایران و رویه دادگاه اروپایی حقوق بشر- میکائیل دیانی
- بررسی نقش برنامۀ پزشکی ورزشی رادیو در تغییر سبک زندگی مخاطبان: مطالعۀ موردی برنامۀ «نفس دوم» رادیو سلامت- فاطمه شهبازی و شهرام زینالعابدینی
- تأمین مالی و مدیریت در دورۀ همگرایی رسانهای- نویسنده: متیو فریمن و مترجم: علیرضا سمیعی
- گفتوگوی مریم سلیمی با نیکلاس کیسر بریلیکی از پیشگامان حوزۀ دیتاژورنالیسم در فرانسه و اروپا: ایجاد فرمتهای جدید بصری در آینده بهویژه در حوزۀ واقعیت مجازی
- پرسش و ارتباطگیری با کودک- پژوهش و تدوین: امیرعلی خلج
- بصریسازی محتوا در ارتباطات: اینفوگرافیک و خطر اطلاعات گمراهکننده و جعلی- مریم سلیمی (قسمت 29)
نودویکمین شماره ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاعرسانی مدیریت ارتباطات به صاحبامتیازی و مدیرمسؤولی امیر عباس تقیپور و سردبیری امیر لعلی منتشر شده است. سید غلامرضا کاظمی دینان رییس شورای سیاستگذاری این ماهنامه است.
مدیریت ارتباطات هر ماه با قیمت 7000 تومان منتشر و توزیع میشود. علاقمندان جهت خرید و یا دریافت اشتراک سالیانه با شماره 88904882-021 تماس حاصل فرمایند. امکان خرید و مطالعه تمام شمارههای ماهنامه از لینک www.magiran.com/cmmagazine وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی cm_magazine@ مراجعه کنید.
نظر شما