دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوعی بخاری برقی برای استفاده در چادرهای مسافرتی و همچنین کابین اتومبیل توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس ساخته شده که استفاده از این محصول خطر گازگرفتگی و مرگ ناشی از گازهای مضر را برطرف می‌کند.

ساخت بخاری قابل استفاده در خودرو و چادر

به گزارش ايرنا، مدیرعامل شرکت پرهام نوین طرح خودرو که سازنده این محصول است، گفت: این محصول با این شیوه کارکرد برای نخستین بار در دنیا ساخته شده و نمونه‌های مشابه این بخاری در بازار با سوخت گازوییل و نفت کار می‌کند.

نور محمد محمدی افزود: هزینه خرید گازوییلی و نفت سوز این بخاری‌ها بسیار بالا و بیش از 30 میلیون ریال است در حالی که هزینه بخاری که توسط این شرکت ساخته شده بسیار کم است، با برق خودرو هم کار می‌کند و بهای آن حدود یک میلیون و 900 هزار ریال است.

وی که از اتباع کشور افغانستان است و در شیراز زندگی می‌کند، افزود: این بخاری قابل استفاده در تمام خودروهای سبک، سنگین و همچنین چادرهای مسافرتی است و هیچگونه خطر آتش‌سوزی و یا تولید گازهای مضر ندارد.

محمدی، بر کم مصرف بودن این بخاری تاکید کرد و بیان داشت: این محصول حتی در صورت خاموش بودن خودرو، توانایی کار کردن بین پنج تا 10 ساعت را دارد و در صورت کاهش برق باطری خودرو به صورت خودکار (اتوماتیک) خاموش می‌شود.

وی اضافه کرد: در اولین مرحله 200 بخاری توسط این شرکت ساخته شده و در صورت تقاضای بازار، امکان تولید انبوه این وسیله گرمازا نیز وجود دارد.

محمدی گفت: هدف از ساخت این بخاری، جلوگیری از مرگ رانندگان، مسافران و افرادی است که اقدام به گرم کردن فضای داخل کابین خودرو و یا چادرهای مسافرتی به وسیله پیک نیک و وسایل غیر استاندارد می‌کنند.

او بیان کرد: تاکنون درخواست‌هایی از داخل کشور و همچنین کشورهای سردسیر اروپایی برای خرید این محصول دریافت کرده‌ایم.

وی، در بخش دیگری از مطالب خود گفت: شرکت پرهام نوین طرح خودرو از سال 92 فعالیت خود را در پارک علم و فناوری فارس آغاز کرد و هم اینک 20 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول کار هستند.

محمدی بیان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان امری ضروری است که باید به شیوه‌ای اصولی انجام شود و همسو با کمک به تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌ها باشد.

کد خبر 393665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha