گروه سیاسی: تنها سه روز مانده به ثبت نام انتخابات مجلس و اظهارات دبیر شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان مبنی بر اعلام برنامه‌های متمرکز اصولگرایان برای شرکت در انتخابات مجلس هشتم

و اخبار دیگری که از اردوگاه آنها شنیده می‌شود، همزمان با پیش‌بینی هواشناسی درباره سردشدن هوای کشور ظاهراً آب و هوای اردوگاه دوم‌خردادی‌ها هم نامساعد گزارش می‌شود، چنانکه سعید حجاریان که از او به‌عنوان تئوریسین حاشیه‌نشین جبهه دوم‌خرداد یاد می‌کنند، در تحلیلی از وضعیت انتخابات مجلس هشتم و با اشاره به این که اصلاح‌طلبان حتماً دو فهرست خواهند داشت، گفت: انتخابات دو قطبی نمی‌شود و این به ضرر ما خواهد بود.

حجاریان که تلاش می‌کند خود را روشنفکری نظریه‌پرداز معرفی کند، در حالی که کمتر کسی از سابقه کار امنیتی وی در طول سال‌های گذشته بی‌اطلاع است، در ادامه اظهاراتش که خبرگزاری آریا خبر آن را منتشر کرد، با اشاره به اقدامات مهدی کروبی و حزب اعتمادملی با زبان اشاره ضعف سازماندهی دوم‌خردادی‌ها را متذکر شد و تأکید کرد: به هر حال در مورد کروبی نمی‌توان کاری کرد.

وی درباره پیش‌بینی نتیجه انتخابات هم، شکست پیش روی دوم‌خردادی‌ها را طبیعی دانست و تصریح کرد: در انتخابات آینده، اکثریت بااصولگرایان خواهد بود.

حجاریان شاید برای تسکین زودهنگام شکست جریانی که تئوری‌پردازی آن به عهده‌اش گذاشته شده، مدعی شد که اقلیت چپ در مجلس هشتم، قوی‌تر و با چهره‌های بسیار معروف شکل خواهد گرفت.

وی که ظاهراً این بار از جریان‌سازی درباره ردّصلاحیت‌ها ناامید شده، گفت: ‌ما چهره‌هایی را معرفی خواهیم کرد که اصلا رد صلاحیت نشوند مانند: اسحاق جهانگیری، حبیب‌الله بی‌طرف و حسن روحانی.

در عین حال عضو جبهه مشارکت، در راهکاری به دوم‌خردادی‌ها پیشنهاد می‌کند که افرادی را معرفی کنند تا اصولگرایان را تحریک نکرده، ولی در مجلس هشتم تحرک ایجاد کنند.

باز هم اخبار اختلاف

رسول منتجب‌نیا - قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آنچه جعل و دروغ‌پردازی برخی جریانات و شاخه‌های رسانه‌ای رقیب می‌نامید و با این ادعا که از چند ماه گذشته این راهبرد را جناح رقیب و شاخه‌های رسانه‌ای آن در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: برخی قصد دارند که همواره وانمود کنند بین جریان اصلاح‌طلب اختلاف وجود دارد و این جریان به وحدت نظر نمی‌رسد.

با وجود این اظهارات ظاهراً زنجیر اخبار مربوط به اختلاف انتخاباتی دوم‌خردادی‌ها اینجا پایان نمی‌گیرد، چنان‌که یکی از اعضای شورای‌عالی حزب همبستگی که یکی از احزاب تأثیرگذار دوم خرداد محسوب می‌شود، در سخنانی تأکید کرد: ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در چنگال مافیای قدرت و ثروت اسیر است.

محمد زارع فومنی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به شکل‌گیری ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت: این ستاد متشکل از مشارکت و سازمان مجاهدین است و هیچ ربطی به گروه‌ها و گستره اصلاح طلبان ندارند، بلکه تنها بخش اندکی از اصلاح طلبان هستند.

سوپرمن نیستیم

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هفتم گفت: به جریان دوم خرداد هشدارهای لازم را داده و اتمام حجت کرده‌ایم که نباید هیچ‌یک از آنان خود را شکست‌ناپذیر و سوپرمن بدانند.

نورالدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: قطعاً اگر اختلافات جریان دوم خردادی مانند انتخابات دوره نهم ریاست‌جمهوری سر گیرد، شکست سنگین در انتظار اصلاح طلبان خواهد بود.

کد خبر 40704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز