چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

علی شاکری: روز اول سیزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا با سکوتی مشخص و معلوم پشت سر گذاشته شد.

 سکوتی که ناشی از غیبت تیم ایران در بازیهای دور مقدماتی بود و به همین دلیل تماشاگران دوستدار والیبال هم رغبت چندانی برای رفتن به سالن از خود نشان ندادند.

 البته این سکوت موقتی خواهد بود و با پایان بازیهای دور مقدماتی در عصر جمعه بیست و چهارم شهریور و با ورود تیم ایران به همراه سه‌تیم قطر، ژاپن و کره‌جنوبی از روز شنبه به بازیها شور و شوق به سکوهای سالن زیبای والیبال آزادی بازخواهد گشت.

بازیهای روز اول با اعتراض یمنی‌ها به مسن بودن یک بازیکن هندی آغاز شد و آنان بلافاصله در پی باخت سه بر صفر اعتراض خود را از این بابت تسلیم کمیته برگزاری بازیها کردند.

یمنی‌ها با استناد به گذرنامه این بازیکن هندی که توضیح 9سال کوچک کردن سن بازیکن یاد شده را دارد خواستار احقاق حق خود شده‌اند.

استرالیا یکی دیگر از تیم‌های پیروز روز اول بود که سریلانکا را به راحتی در سه ست پیاپی مقهور ساخت. کویت هم در بازی با تایوان چاره‌ای جز شکست سه بر صفر نیافت.

 چین یکی از اضلاع مدعیان سنتی والیبال آسیا که در دوره قبل در دوحه جایی در جمع تیم های برتر پیدا نکرده است و مجبور به حضور در دور مقدماتی شد در مصاف با اندونزی سه بر صفر پیروز شد.

یزدانی خرم غایب در مراسم تجلیل از خود
مسئولان برگزاری مسابقات قصد دارند در روز پایانی بازیها با حضور علی‌آبادی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان تربیت‌بدنی و قراخانلو رئیس کمیته ملی المپیک از  خدمات 17 ساله یزدانی خرم رئیس سابق والیبال تجلیل کنند.

با توجه به اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران به مسابقات جهانی چین بعید است که سرپرست فعلی کشتی و رئیس سابق والیبال در این مراسم حضور پیدا کند.

کد خبر 4075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز