مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار همشهری گفت: با وجود آنکه سازمان در تاریخ 25/ 10/86 طی نامه‌ای به مسئولان تبصره 13 کمبود گاز برای استفاده تاکسی‌های گاز سوز را یاد‌آور شده بود

اما متأسفانه مسئولان تبصره 13 هیچ اقدام مؤثری را در این رابطه انجام نداده‌اند و برای تأمین گاز مورد نیاز تاکسی‌ها حرکتی نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی در حال حاضر نمی‌تواند اقدامی انجام دهد، افزود: متأسفانه مسئولان مربوطه تاکنون نتوانسته‌اند گاز مورد نیاز تاکسی‌ها را تأمین کنند  و در حال حاضر در‌ حدود  13 هزار تاکسی از چرخه حمل‌ونقل خارج شده‌اند.

حسن تیموری به بنزین مصرفی این تاکسی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: هر تاکسی در هر روز تقریبا 13 لیتر سهمیه بنزین دارد که اگر در بهترین شرایط و در خیابان صاف بدون نشیب و فراز حرکت کند، قادر خواهد بود روزانه در حدود 100‌کیلومتر را طی کند که این مسافت، عملا برای یک تاکسی مسافت بسیار اندکی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ادامه افزود: تاکسی‌های گاز سوز تقریبا از ساعت 10 صبح دیگر سوخت برای حمل‌ونقل مسافر ندارند و در ساعات باقی روز بیکار هستند.

تیموری در مورد افزایش ناوگان تاکسی‌های پایتخت گفت: ما هیچ اقدامی نمی‌توانیم بکنیم به ویژه اینکه ستاد تبصره 13 هنوز 3 هزار تاکسی که قرار بود در سال گذشته به ما تحویل دهد را در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار نداده است.

تیموری با اعلام اینکه نباید فراموش کرد که سامانه تاکسیرانی بیش از آنکه متاثر از تصمیمات مجموعه مدیریت شهری باشد، تحت‌تأثیر مستقیم اقدامات دولت است، گفت: فرایند توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی توسط دولت انجام می‌شود. همچنین دولت در اعطای خودرو به افراد به‌عنوان رانندگان تاکسی نقش دارد و در این مسیر، مدیریت شهری تنها وظیفه نرخ گذاری و نظارت بر فعالیت درست تاکسی‌های پایتخت را دارد. مسلماً دولت باید از سازمان تاکسیرانی حمایت کند تا بتوان شهروندان را راحت‌تر در سطح شهر جابه‌جا کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ادامه اظهار داشت: اقدامات مدیریتی و نظارتی که شهرداری نیز اعمال می‌کند، در چارچوب آیین نامه‌ای است که توسط دولت در اختیار شهرداری‌ها گذاشته شده‌است و دولت نقش مستقیم و بی‌واسطه در امر تاکسیرانی دارد و هر گونه اهمال و سستی در ارائه خدمت به مردم توسط تاکسی‌ها، مستقیما به دولت بر‌می‌گردد نه شهرداری.

کد خبر 42218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز