جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

«زندگی مثل یک جعبه شکلاته که نمیدونی کدومش را می‌خواهی بخوری!» این جمله معروف شماره732 از جدول1001 فیلمی است که باید دید.

 «فارست گامپ»- فیلمی آمریکایی به کارگردانی رابرت زمه‌کیس- محصول سال۱۹۹۴ پارامونت پیکچرز است. فیلم بر پایه رمانی به همین نام اثر وینسنت گروم ساخته شده است.

فارست‌گامپ یک موفقیت عظیم تجاری بود؛ به‌طوری که در مجموع توانست ۶۷۷میلیون دلار در گیشه جهانی کسب کند و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم آمریکا در آن سال شود.

این فیلم، نامزد دریافت ۱۳جایزه اسکار شد و از این تعداد ۶جایزه (شامل جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین کارگردانی و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای تام هنکس) را به‌دست آورد.

فارست گامپ در ایستگاه اتوبوس نشسته است و داستان زندگی خود و رابطه‌اش با جنی را برای دیگران تعریف می‌کند.

نمایش ارتباط‌های انسانی از زوایای مختلف یکی از نکات برجسته فیلم است و شاید بتوان گفت تمام فیلم ارائه ارتباط یک فرد با محیط اطرافش است از زاویه‌ای موشکافانه و قابل لمس.

داستان فیلم، مردی با ضریب هوشی ۷۵، سفر او طی زندگی، ملاقات‌هایش با شخصیت‌های سیاسی، تجربه‌های او از وقایع مهم سیاسی و تاریخی و عشق او را به تصویر می‌کشد.

فارست گامپ- با بازی خیره‌کننده «تام هنکس»- در طول فیلم در حالی که روی یک نیمکت منتظر اتوبوس است، داستان زندگی استثنایی و منحصربه‌فرد خود را برای دیگر رهگذرانی که آنها نیز در ایستگاه نشسته‌اند، تعریف می‌کند؛ از کودکی خود، اولین روز مدرسه، دبیرستان، بازی در تیم ورزشی مدرسه، فارغ‌التحصیلی و خدمت در ارتش، اعزامش به جنگ ویتنام، مجروح شدن‌اش در جنگ و سپس بازگشت به خانه و خریدن قایق برای صید میگو.

 روایت داستان از زبان خود گامپ با بازی تام هنکس است. در نهایت اینکه اجرای فوق‌العاده هنکس در نقش گامپ، دویدن‌های منحصربه‌فرد و جادویی او، حالت چهره و حتی لحن ادای کلمات- که همگی از استعداد و توان بالای تام هنکس خبر می‌دهد- او را به اسکار بهترین هنرپیشه‌ نقش اول در سال۱۹۹۴ رساند.

کد خبر 43758

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز