جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

خانه‌داری کار ساده‌ای نیست؛ به‌خصوص که این روزها خانم‌های خانه علاوه بر کار در منزل، اغلب بیرون از خانه هم فعالیت می‌کنند و فرصتشان برای رسیدگی به امور خانه کمتر از پیش است.

شاید دیگر وقت آزمون و خطا هم در زندگی‌های امروزی وجود نداشته باشد و به خاطر همین است که تجربه کردن، الان دیگر از راه دستورالعمل‌های ساده به دست می‌آید. کوتاه و پرفایده برای خانم‌ها، کتابی است که مجموعه‌ای از نکات آموزنده را در امور خانه‌داری و کدبانوگری در اختیار خانم‌های خانه می‌گذارد. این کتاب حاصل تجربه کسانی است که در کارهای خود مهارت دارند و دانسته‌هایشان را به زبانی ساده و گویا بیان کرده‌اند تا بخشی از مشکلات کوچکی را که در کار خانه‌داری پیش می‌آید برطرف کنند.

در کارهای خانه، دانستن نکته‌های کوچک گاهی از کارهای بزرگ مهم‌تر است چون برطرف کردن بعضی از مشکلات، احتیاج به مهارت ویژه‌ای دارد که جز در اثر تجربه چندساله به دست نمی‌آید. این مهارت‌های ویژه را مادران ما و متخصصان مختلف در طول سال‌ها کسب کرده‌اند و حالا این کتاب کوچک پرفایده مجموعه‌ای از آنها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

کتاب حاضر در 5 فصل با بهره‌گیری از چند کتاب پرفروش دنیا در این زمینه و با استفاده از برخی سایت‌های اینترنتی تنظیم شده است؛ بخش اول درباره پوشاک است و به مواردی از قبیل نگهداری البسه، لکه‌زدایی، راهنمای بین‌المللی پوشاک، اتوکشی و نیز نکات لازم درباره خرید کفش می‌پردازد. بخش دوم  با عنوان آشپزی و شیرینی‌پزی، توصیه‌هایی درباره برطرف کردن سیاهی روغن در حال سرخ کردن، تشخیص تخم‌مرغ فاسد، نگهداری صحیح از میوه‌ها و سبزیجات و... دارد.

در بخش سوم، مسئله نظافت - که دغدغه اصلی خانم‌های خانه است - مطرح می‌شود و راه و رسم شست‌وشوی دیوارها، وسایل منزل، آشپزخانه و... آموزش داده می‌شود. در فصل چهارم هم مطالب جالبی درباره گل‌آرایی و راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف برق و خوشبو کردن فضای خانه و... خواهید خواند. بخش پنجم کتاب هم به زیبایی اختصاص دارد. طریقه تهیه انواع ماسک‌های تمیزکننده و تقویتی پوست، توصیه‌هایی برای بهبود سرماخوردگی، طرز تهیه انواع چای‌های گیاهی و تهیه کرم ضدآفتاب خانگی و... در این بخش آموزش داده می‌شود. این کتاب را سعیده یراقی‌اصفهانی گردآوری و دفتر نشر فرهنگ اسلامی‌، منتشر کرده است. قیمت کتاب 800 تومان بوده که در 3 هزار نسخه منتشر شده است.

کد خبر 43764

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز