یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات نپالی روز یکشنبه 17 فوریه اعلام کردند:سوخت در کاتماندو تقریبا به اتمام رسیده و حمل سوخت به پایتخت به دلیل اعتصاب عمومی در جنوب نپال متوقف شده است.

به گزارش سی ان ان، شرکت نفت نپال به دلیل اعتصاب گروه‌های حقوق نژادی از حمل سوخت به پایتخت بازمانده است. همچنین گزارش شده است که رانندگان تانکر‌های حمل سوخت به دلیل ترس از حمله اعتصابیون ، از حمل سوخت از طریق بزرگراه‌های جنوبی نپال به سمت کاتماندو پایتخت خودداری کرده‌اند.

در روز‌های اخیر گروه‌های نژادی در جنوب نپال با مطرح کردن خواسته‌هایی مبنی بر خودمختاری بیشترو افزایش کرسی‌های گروه‌های نژادی در پارلمان به اعتصابات اعتراض آمیز دست زده‌اند. بسیاری از مردم جنوب نپال معتقدند، دولت نپال بیشتر به مناطق پرجمعیت شمالی رسیدگی می‌کند و وضعیت معیشتی مردم جنوبی را نادیده می‌گیرد.

بسیار از گروه‌های نژادی جنوبی نیز به اعتصابیون پیوسته‌اند، آنگونه که گزارش شده اعتصاب‌ها در جنوب نپال  تا زمان نامحدودی ادامه خواهد داشت. این اعتصابات از روز چهارشنبه 13 فوریه آغاز شده است.

رییس شرکت نفت نپال در این باره گفته است: اعتصابات و اعتراضات در جنوب نپال ما را از حمل سوخت به کاتماندو و سایر شهر‌های شمالی بازداشته است.

اغلب اتوبوس‌های عمومی، ون‌های مخصوص حمل مسافر و کامیون‌ها به دلیل نبود سوخت، از عبور مرور در سطح خیابان‌های کاتماندو بازمانده و همچنان در پارکینگ‌ها قرار دارند.

نپال تمامی فرآورده‌های نفتی مورد نیاز خود را از طریق هند وارد و این فرآورده‌ها از طریق مرز زمینی وارد این کشور می‌شوند.

کد خبر 44499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز