همشهری‌آنلاین: رؤسای قوه مقننه و قضائیه، رئیس و اعضای مجلس خبرنگان رهبری دوشنبه شب در میهمانی رئیس جمهور شرکت کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نشست صمیمی که در دفتر رئیس جمهور برگزار شد، آقای محمود احمدی نژاد میزبان آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه، اقای حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان و اعضای مجلس خبرگان رهبری بود.

در این نشست همچنین داودی معاون اول رئیس جمهور، الهام سخنگوی دولت، آقای ثمره هاشمی مشاور ارشد و سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور حضور داشتند.

آقای احمدی نژاد در این نشست صمیمی در سخنانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی هدیه بزرگ الهی نه تنها به ملت ایران، بلکه به بشریت و بزرگتر حادثه ای است که استمرار انبیای الهی بعد از بعثت و شهادت امام حسین(ع) در تاریخ اتفاق افتاده و گام بلندی برای رسیدن به قله کمال است.

رئیس جمهور افزود: مسوولیت پرچمداری حرکتی که جنس آن از جنس حرکت انبیا الهی است، بر عهده ملت ایران و علمای عامل و پیرو خط ولایت است.

وی اظهار داشت: دو مسوولیت سنگین برعهده ملت ایران است که مسوولیت اول همانا ساختن ایران است؛ پیام مکتب و آرمان های یک انقلاب زمانی مورد استقبال قرار می گیرد که با الگوهای عملی همراه باشد و از اینرو سوق دادن بشریت به سمت قله کمال و حیات طیبه است و باید الگویی از آن را در جامعه اسلامی ایجاد کنیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فرهنگ و ساز و کار اداری ما باید به سرعت به سمت ابتناء به احکام نورانی اسلام تغییر و تحول پیدا کند تا بتوانیم بگوییم به جامعه الگو و شاهد رسیده ایم، افزود: به فضل الهی این حرکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است و با وجود موانع سنگین، این موانع را از پیش پا برداشته و حرکت عمومی انقلاب اسلامی در جهت ساختن جامعه الگو و نمونه شتاب بیشتری گرفته است.

رئیس جمهور یادآور شد: ماموریت دوم معرفی انقلاب اسلامی به جهان بشریت است؛ اکنون بشریت به نقطه نارضایتی از وضع موجود رسیده و در جستجوی یک زندگی بهتر است و این موضوع در ذهن ملت ها در حال شکل گیری است؛ بر این اساس تنها مکتب کاملی که می تواند جامعه بشریت را به سعادت برساند اسلام ناب محمدی(ص) است.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: باید این مکتب و الگو را تبیین و به ملت های تشنه دنیا معرفی کنیم و در صدر کسانی که این مسوولیت برعهده شان است، علمای عامل هستند؛ علمایی که اندیشه الهی را از سرچشمه وحی و از زبان پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) دریافت می کنند.

در ادامه این نشست صمیمی تعدادی از اعضای مجلس خبرگان دیدگاه های خود را در باره مسائل مختلف مطرح کردند.

کد خبر 45240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز