سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
۰ نفر

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال ۲۹ شرکت برای سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار تقاضای سرمایه‌گذاری کرده‌اند.  

بندر چابهار

به گزارش همشهری «بهروز آقایی» با اعلام این خبر اظهار کرد: بندر چابهار به عنوان بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور با موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد. به گفته وی، این بندر به عنوان دروازه تجارت به کشورهای افغانستان و آسیای میانه و نزدیکی به بنادر حوزه دریای عمان و اقیانوس هند از منظر تجارت دریایی، خشکی و امنیتی بهترین مسیر ترانزیتی برای کشورهای منطقه است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با تاکید بر جایگاه ویژه بندر چابهار در نگاه صاحبان سرمایه افزود: گرایش بخش خصوصی داخلی و خارجی به حضور در بندر شهید بهشتی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران ایران و دیگر کشورها به این بندر به عنوان بندری مطمئن برای سرمایه‌گذاری توجه دارند. آقایی اضافه کرد: ارائه ۲۹ درخواست سرمایه‌گذاری از ابتدای امسال و بازدید بیش از ۳۶ هیات داخلی و خارجی از بندر شهید بهشتی چابهار نمونه بارزی از نگاه ویژه سرمایه‌گذاران ملی و فراملی است. در سال ۹۷ نیز ۱۵۰ هیات داخلی و خارجی از بندر چابهار بازدید کردند و در نهایت ۶۵ درخواست سرمایه‌گذاری ارائه و ۱۷ مورد نهایی و منجر به قرارداد شد.

  • اولین کشتی اوکراینی در چابهار پهلو گرفت

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان همچنین گفت: برای اولین بار کشتی غلات حامل جو با ظرفیت ۶۷ هزار تن از مبدأ کشور اوکراین و به صورت مستقیم وارد این بندر اقیانوسی شد و پهلوگیری کرد. آقایی اظهار کرد: با اشاره به نقش بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی بیان کرد: این بندر با دارا بودن تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری غلات فله، امسال رشد خوبی در این زمینه داشته است. آقایی اضافه کرد: با توجه به اهمیت ورود کالاهای اساسی برای ما، در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی داشته‌ایم.

وی با تأکید بر توانمندی بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات زیادی صورت پذیرفته و کشتی‌های دیگر حامل جو و کالاهای اساسی نیز به زودی وارد بندر چابهار خواهند شد. وی گفت: با بازاریابی‌های داخلی و منطقه‌ای انجام‌شده در ۶ ماهه نخست امسال در زمینه شکر و کالاهای معدنی رشد بسیار چشم‌گیری داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود این روند رو به رشد تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.

کد خبر 456043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha