چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

گرتا تونبرگ، فعال جوان محیط‌زیست که صحبت‌های اخیرش در سازمان ملل حسابی سروصدا به‌پا کرده، کنایه‌هایی توییتری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را در توییتر پاسخ داده است.

گرتا تونبرگ

به‌گزارش گاردین، تونبرگ دوشنبه در سازمان ملل در یک سخنرانی تند و پر از احساس، رهبران دنیا را متهم کرد که با انفعال در مسئله تغییرات اقلیمی، به جوانان دنیا خیانت می‌کنند. او گفت: «شما آرزوها و کودکی من را با وعده‌های توخالی خود دزدیده‌اید... اگر شما ما را ناامید کنید، هرگز شما را نمی‌بخشم.»

تونبرگ، در محافل دست‌راستی به‌شدت مورد انتقاد قرار دارد و شبکه فاکس بعد از آنکه یکی از مهمانانش او را «یک دختر سوئدی با بیماری روانی» خواند، رسما از این بابت معذرت‌خواهی کرد. ترامپ هم که یکی از سرشناس‌ترین علاقه‌مندان فاکس است در توییتر اینگونه این دختر را دست انداخت: «او مثل یک دختر خیلی خوشبخت است که منتظر یک آینده درخشان و شگفت‌انگیز است.»

تونبرگ برای پاسخ به این کنایه ترامپ، از روشی غیرمستقیم استفاده کرد و بیوی توییتر خود را تغییر داد و نوشت: «یک دختر خیلی خوشبخت که منتظر یک آینده درخشان و شگفت‌انگیز است.»

در روزهای‌ اخیر، بحث درباره کارآمدی و اصالت جنبش اعتراضی تونبرگ بالا گرفته است؛ درحالی‌که برخی او را متهم می‌کنند با شلوغ‌کاری دستاوردهای فعالان واقعی محیط‌زیست را به‌خطر انداخته، بسیاری دیگر او را چهره تأثیرگذاری در عرصه مبارزه در راه تغییرات اقلیمی می‌بینند. به‌عقیده محافل دست‌راستی، او از سوی جریان چپ تغذیه می‌شود و به بلندگوی آنها تبدیل شده است.

او در میان دولتمردان هم چندان محبوب نیست. اسکات موریسن، نخست‌وزیر استرالیا هم در پاسخ به صحبت‌های تونبرگ در سازمان ملل گفته است که هیاهویی که او ایجاد کرده، ‌دانش‌آموزان کشورش را دچار «اضطرابی غیرضروری» کرده است.
 

کد خبر 456366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha