یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

زهرا کریمی ـ خبرنگار: سال ۱۳۳۷ محله‌ای در غرب تهران شکل گرفت به نام محله تهران‌ویلا. محله‌ای که زمینش توسط شخصی به نام زارع قطعه‌بندی شد و ساکنانش یزدی‌های مقیم تهران بودند.

تهران ویلا

از همان اول همه خانه‌ها ویلایی ساخته شد و ساختمان‌های این بخش از پایتخت متفاوت با سایر محله‌ها بود. «محمدصادق محمدی» شورایار تهران‌ویلا با شناختی که از این محله دارد درباره قدمت آن می‌گوید: «تهران‌ویلا با کمک خیّران و اهالی محله رونق گرفت. شماره‌گذاری کوچه‌ها و خیابان‌های محله تهران‌ویلا نخستین اتفاق خوبی بود که در محله ما رخ داد و این نویدی به اهالی بود تا به تهران ملحق شویم. بعد از آن بوستان تهران‌ویلا، مسجدالمهدی(عج)، برج‌های کوشک و نویسندگان ساخته شد.

این دو برج قبل از سال ۵۰ ساخته شد و همان سال‌ها بود که اهالی شاهد ساخت پل ستارخان بودند و این ساخت‌وسازها دلیلی شد تا خیابان‌های محله تهران‌ویلا آسفالت شود.» شورایار محله تهران‌ویلا در ادامه می‌گوید: «هیئت دلسوختگان حسین(ع) در محله ما دلیل اتحاد جوانان و اهالی محل شده است. پایه‌گذار هیئت، حاج آقا اسلامی و تعدادی از ساکنان بودند. هیئت در منزل حاج آقا برگزار می‌شود. اخبارهای محلی در همین هیئت رد و بدل و در تصمیم‌های خیرخواهانه زیادی گرفته می‌شود که همه نویددهنده رونق محله است.»

کد خبر 456660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha