تیم منتخب فوتبال پیشکسوتان ایران با اقتدار مقام قهرمانی مسابقات آسیایی فوتبال پیشکسوتان در ویتنام را از آن خود کرد.

ابوالقاسم موسوی

به بهانه همین خبر کوتاه و خوشحال‌کننده گپی‌ مختصر با «ابوالقاسم موسوی» بازیکن خوش‌سابقه تیم‌ملی پیشکسوتان فوتبال و رئیس اداره تربیت‌بدنی شهرداری منطقه۵ پایتخت انجام دادیم.

از چه سالی فوتبال را به‌طور حرفه‌ای آغاز کردید؟
۱۲ سالم بود که به تیم‌ملی فوتبال نوجوانان و بعد جوانان دعوت شدم. همان سال‌ها کاپیتانی در باشگاه‌های استانی مانند شاهین، آبفا، امید پاس را نیز تجربه کردم، البته از تحصیل در رشته مرتبط هم غافل نماندم.

ورود به تیم‌ملی فوتبال پیشکسوتان چطور اتفاق افتاد؟
زمانی که ۴۰ سالم شد به تیم‌ملی پیشکسوتان دعوت شدم. تحرک و رقابت در این سن و سال باعث سلامتی و الگوسازی برای جوانان می‌شود. برای همین منظور ورزش را ادامه دادم. خدا را شکر درخشش تیم پیشکسوتان در ۵ سال اخیر در رقابت‌های بین‌المللی انگیزه‌ ما را مضاعف کرد.

جایگاه ورزش پیشکسوتان در مناطق ۲۲گانه تهران را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 یکی از سیاست‌های فعلی شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و ورزشی‌، ترویج ورزش همگانی است که در کنار آن به ضرورت ارائه راهکارهای تشویق شهروندان در رده‌های سنی بالا به ورزش نیز توجه می‌شود. همچنان که ایستگاه‌های تخصصی ورزش برای سالمندان و کارگاه‌های آموزشی متنوع و مرتبط با آن در همه مناطق فعال است و به فراخور علایق و استقبال اهالی خدمات ارائه می‌شود. شاید در گام نخست این خدمات کافی به نظر نرسد، اما با به میدان آمدن شهروندان و نقد و بررسی این خدمات و برنامه‌ها از سوی آنها، کاستی‌ها شناسایی و رفع می‌شود.
برای رونق ورزش باید همه سازمان‌های متولی پای کار بیایند. یعنی باید حمایت‌های مادی و معنوی همه جانبه باشد، چراکه رونق ورزش از بروز آسیب جلوگیری می‌کند و به واسطه آن نسلی توانمند و سلامت پرورش می‌یابد.

کد خبر 456881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha