به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی پیش از آغاز جلسه یکشنبه ۲۱ مهر شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه هماندیشی صبح امروز اظهار کرد: شورای شهر تهران در حال بررسی اسناد پیوست برنامه سوم شهر تهران است که امیدواریم روز سهشنبه در صحن مطرح شود.
او توضیح داد: دو ماهی است که اسناد پیوست برنامه سوم به کمیسیونها ارسال شده و نظرات کارشناسی احصاء شده است و اسناد مرتبط با کمیسیونهای برنامه و بودجه، سلامت، محیط زیست و حمل و نقل و عمران در کمیسیون تلفیق مطرح و اسناد مرتبط با دو مبحث فرهنگی و اجتماعی در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت.
هاشمی تاکید کرد: تعیین شاخص برای موضوعات فرهنگی اجتماعی سخت است و در برنامه دوم توسعه نیز شاخصهای این مباحث مشخص نشده بود که خوشبختانه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شاخصهایی را مطرح کرد و قرار است صحبتهای نهایی روز سهشنبه پیش از آغاز صحن شورا در کمیسیون تلفیق مطرح و سپس این اسناد در صحن مطرح شود.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارش هیئت اعزامی شورا به کربلا و نجف نیز در جلسه هم اندیشی مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: قرار بود بنده به عنوان رئیس شورا به این سفر بروم اما چون پیش از این من این سفر را انجام داده و آقای امینی نیز ابراز علاقه مندی کرده بود که به این سفر برود، قرار شد من و آقای امینی با هم به کربلا برویم که مورد مخالفت هیئت رئیسه قرار گرفت و اعلام شد نمیشود هم رئیس و هم نائب رئیس در سفر باشند.
او اضافه کرد: نایب رئیس شورا بازدیدهایی از موکبهای شهرداری در نجف و کربلا انجام داده و دیدارهایی نیز در کوفه و نجف داشته اند و قرار است گزارشی در صحن شورا داده شود.
رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه در جلسه امروز هماندیشی به موضوع سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز پرداخته شد، افزود: همان طور که می دانید اوحدی از ریاست این سازمان کناره گرفته و اعضای شورا معتقد بودند نظرات آنها در جلسه هیئت امنا به خوبی منتقل نشده که من از خودم دفاع کرده و اعلام کردم نظرات به خوبی منتقل شده است.
وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص وضعیت مترو و اعتراضات روز گذشته کارکنان مترو گفت: امیدوارم در این خصوص از من نظر نخواهید، گزارش این موضوع به من رسیده است اما در خصوص آن اتفاقات صحبت نمیکنم.
هاشمی با بیان اینکه دخالت من در مسائل مترو باعث سوءمدیریت میشود، اضافه کرد: در این مدت تلاش کردم چه مثبت و چه منفی در خصوص مترو اظهارنظری نکنم اما این رؤیا را دارم تیبیامهایی که در حال حاضر فعالیت نمیکنند، فعال شوند و تجهیزات برای ساخت واگن به کارخانه واگن سازی منتقل شود. رؤیای من تحقق واگنهای موردنیاز مترو است.
او در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه هزینه حفر یک متر تونل چقدر است، گفت: در زمان ما ۱۰ میلیارد تومان بود، اما به نظر می آید در حال حاضر ۴۰ تا ۷۰ میلیارد تومان است.
به گفته هاشمی، یکی از دستگاههای تیبیام ما از تهران خارج شده که دستگاه غیرفعال است و یک دستگاه نیز در شهرری در حال حفر تونل است، بنابراین آن اظهارنظری که گفته میشد ما یک متر تونل حفر نکرده ایم درست نیست و ما در شهرری تونل حفر کردهایم.
نظر شما