شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گروه ورزشی: دعوت نشدن مهدی مهدوی‌کیا به اردوی تیم‌ملی در حالی از سوی برخی رسانه‌ها به طور مداوم یادآوری می‌شودکه علی دایی برای چندمین بار بر مواضع قبلی‌اش تاکید کرده و گفته است:

 «بازیکنان شایسته را فراموش نمی‌کنم و البته مهدوی‌کیا هر وقت آماده شد، به تیم‌ملی دعوت می‌شود.»

هافبک ایرانی اینتراخت از مصدومیت رنج می‌برد. کیا در نخستین واکنش خود در قبال خط خوردن از تیم‌ملی گویا مسیر کم‌تنشی را انتخاب نکرده است. وی با اشاره به تماس نگرفتن مسئولان فدراسیون فوتبال، تا حدی اعتراض خود را نشان داده. مهدوی‌کیا گفته است: «حداقل تماس می‌گرفتند. آنها قبل از مطمئن شدن درباره مصدومیتم، من را خط زدند.»

علی دایی که چهارشنبه این هفته همراه تیم‌ملی به منامه خواهد رفت تا در دیداری دوستانه برابر بحرین دایره شناخت خود را از بازیکنانش وسعت ببخشد، درباره تغییر فهرست تیم‌ملی تاکید کرده است: «بازیکنان خوبی در اردوی تیم‌ملی حضور دارند و من اطمینان دارم نفراتی چون مهدوی‌کیا می‌توانند جایگاه‌شان را در تیم‌ملی پس بگیرند.»

تمرین روز گذشته تیم‌ملی
تمرین تیم‌ملی دیروز صبح در حالی در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد که به نظر می‌رسید کادرفنی با روحیه‌ای جدی بازیکنان را مهیای تمرین می‌کنند. محمد احمدزاده نقش مهمی در این بین ایفا کرد و در طول تمرین نیز در کنار علی دایی، بازیکنان را مورد ارزیابی قرار می‌داد.

تمرین رأس ساعت 10 صبح آغاز شد و بازیکنان به مدت یک ساعت‌ونیم تحت‌نظر علی دایی به انجام حرکات کششی، دویدن دور زمین، کار با توپ و مرور برنامه‌های تاکتیکی پرداختند.
انکه فیرات، مربی آ‌لمانی تیم‌ملی نیز در تمرین دیروز صبح حضور داشت. وی در بخشی از تمرین تیم‌ملی خطاب به بازیکنان نکته‌ای فنی را گوشزد کرد که توسط علی دایی ترجمه می‌شد.

همچنین در تمرین دیروز صبح، عباس آقایی به دلیل مصدومیت زیرنظر پزشک به صورت انفرادی دور زمین دوید.
به گفته پزشک تیم، عباس آقایی از امروز می‌تواند در کنار تیم تمرینات خود را شروع کند اما برنامه اصلی تمرین تیم‌ملی در دومین روز خود، مسابقه تحت شرایط پرفشار بود. بازیکنان در قالب دو تیم زرد و مشکی و در یک نیمه زمین با یکدیگر بازی کردند. واحدی‌نیکبخت و خلیلی از روی نقطه پنالتی و میلاد زنیدپور در جریان بازی گلزنی کردند. در پایان، فیرات بازیکنان تیم بازنده را به انجام تمرین شنا جریمه کرد.

عقیلی خط خورد
هادی عقیلی به دلیل غیبت در تمرین روز گذشته تیم‌ملی، از فهرست
30 نفری کنار گذاشته شد. علی دایی ضمن تایید این خبر گفته است: «در تماس با باشگاه سپاهان متوجه شدیم این باشگاه موافق حضور عقیلی در تمرینات تیم‌ملی نیست، به همین دلیل این بازیکن از امروز ملی‌پوش محسوب نمی‌شود.»

هادی عقیلی اما روز گذشته در گفت‌وگویی تصریح کرده است: «امیدوارم دایی من را درک کند، چون من با مخالفت شدید ویرا روبه‌رو شده‌ام و سرمربی سپاهان به همین دلیل اجازه نمی‌دهد در اردوی تیم‌ملی شرکت کنم.»
طبق آخرین اخبار، سرمربی برزیلی زردپوشان اصفهان خطاب به مسئولان باشگاه گفته است: «شرایط تیم من حساس است و اجازه نمی‌دهم یکی از مهره‌های اصلی‌ام در اختیار تیم‌ملی قرار گیرد.»روز گذشته هادی عقیلی سعی کرده بود برای حل این مشکل با سرپرست تیم‌ملی و همچنین مجید بصیرت، سرپرست سپاهان تماس بگیرد اما تماس‌های او نتیجه‌ای نداشته است.

بعد از وحید هاشمیان، این دومین بازیکنی است که از فهرست 30 نفره تیم‌ملی کنار گذاشته می‌شود. اردوی تیم‌ملی حالا در غیاب یک مدافع و یک مهاجم به کار خود ادامه می‌دهد.مخالفت دایی با خارج شدن بازیکنان از اردوی تیم‌ملی نیز در نوع خود واکنش‌هایی را به دنبال داشته است. شاید سرمربی تیم‌ملی تصورش را هم نمی‌کرد که از درون هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مخالف‌خوانی‌هایی به وجود بیاید.

چه سرمربی تیم‌ملی در حالی به صراحت از مخالفت خود با حضور مجتبی جباری و امیرحسین صادقی در اردوی استقلال سخن گفته است که مدیرعامل باشگاه استقلال اعتقاد دیگری دارد. علی فتح‌الله‌زاده گفته است: «دو ملی‌پوش استقلال اجازه ترک اردوی تیم‌ملی را دارند و این حق قانونی ماست.»

مسئولان باشگاه طی چند روز اخیر با رایزنی‌های مختلف برای حضور جباری و صادقی در اردوی استقلال تلاش کرده‌اند اما علی دایی همچنان بر تصمیم خود پافشاری می‌کند. سرپرست تیم‌ملی نیز ضمن هماهنگی با سیاست‌های علی دایی تصریح کرده است: «هیچ بازیکنی حق ندارد اردوی تیم‌ملی را ترک کند.»

لژیونرها در تمرین امروز تیم‌ملی
در حالی که تیم‌ملی کشورمان مراحل آماده‌سازی خود را برای دیدار با کویت آغاز کرده است، علی کریمی، مسعود شجاعی و ایمان مبعلی در تمرین امروز به اردوی تیم‌ملی ملحق خواهند شد. کریمی اما به دلیل بازی تیمش برابر السد در لیگ باشگاه‌های قطر نتوانست در تمرین 2 روز نخست تیم‌ملی خود را به کادرفنی معرفی کند.

مسعود شجاعی و ایمان مبعلی نیز شب گذشته برای تیم‌های باشگاه خود به میدان رفته‌اند. آندرانیک تیموریان نیز تا عصر روز دوشنبه خود را به اردو خواهد رساند.

دایی: هاشمیان تمایلی به همراهی تیم‌ملی ندارد
سرمربی تیم‌ملی نام وحید هاشمیان را از فهرست 30 نفره‌اش خارج کرد. او روز گذشته از تصمیم خود این‌گونه دفاع کرد: «برای آقای هاشمیان احترام خاصی قائلم. او با سرپرست تیم‌ملی تماس گرفته و گفته به دلیل مسائل باشگاهی نمی‌تواند به اردوی تیم‌ملی بیاید.

به هر حال او بهتر از هر کس دیگری مصلحت خودش را  می‌داند  اما به دلیل حاضر نشدن در اردوی تیم‌ملی، او را خط زدم و به زودی از بازیکن دیگری در پست وحید استفاده خواهم کرد.»

دایی سپس با اشاره به شرایط امیدوارکننده اردوی تیم‌ملی گفته است: «جدا از احمدزاده و غلامپور، انکه فیرات هم کنار ما خواهد بود. او یک ترک‌تبار است که در آلمان زندگی می‌کند و البته قابلیت‌های فنی بالایی هم دارد. گفته می‌شود روته‌مولر نیز پس از اتمام قراردادش با فدراسیون فوتبال آلمان به عنوان مربی در کادرفنی تیم‌ملی کشورمان در کنار دایی مشغول به کار خواهد شد.

کد خبر 46582

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز