روزانه میلیون ها موتورسوار در معابر بزرگراهی و اصلی منطقه 9 تردد دارند که میزان قابل توجهی از حوادث رانندگی غرب پایتخت را رقم می زنند.تصادفاتی که خسارات مالی و جانی بسیاری به دنبال دارد و لزوم مشارکت همه جانبه مسئولان و شهروندان برای ترویج فرهنگ ترافیکی را می طلبد.

موتورسوار

همشهری آنلاین- سحر جعفریان: افزایش 5 درصدی حوادث رانندگی موتورسواران در تکه نهم پایتخت ،زنگ هشداری برای همه مسئولان ترافیکی منطقه است تا با راهکارهای اصولی برای کاهش آن تلاش کنند. بدون شک ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی و فراهم کردن زیر ساخت های ترافیکی  در شهر یکی از مهم ترین این  راهکارهاست که در قالب  راه اندازی پویش موتوسوار خوب با همکاری شهرداری منطقه ۹ و پلیس راهور از ابتدای پاییز در حال اجراست. در این پویش  کارگاه هایی با سرفصل های آموزشی مانند قوانین راهنمایی و راهنمایی، فرهنگ ترافیکی در پهنه غربی پایتخت، الزامات موتورسواری، آشنایی با تخلفات موتورسواران، ایمنی موتورسواران و معاینه فنی برگزار می شود تا شهروندان (سفیران موتور سوار خوب ) پس از پایان آموزش ،موتور سواران قانونمدار محله خود را معرفی کنند.

شهردار منطقه ۹ در این باره می گوید:« منطقه ۹ با توجه به قرار گرفتن در محدوده  خیابان های پرترددی چون آزادی و بخش هایی از بزرگراه یادگار امام (ره) روزانه میزبان بیش از۳ میلیون موتورسوار است که بسیاری از آنها به قوانین راهنمایی و رانندگی  توجهی ندارند.پویش موتورسوار خوب را با مشارکت اهالی راه اندازی کنیم تا بتوانیم در بهبود هنجارهای ترافیکی موثر باشیم.»«سید علی مفاخریان» می افزاید:«تا کنون در سراهای محله  از کارگاه های آموزشی استقبال خوبی  شده  و  با معرفی ۳۰ موتورسوار قانون مدار همراه بوده  است پیش بینی می کنیم این تعداد تا اواخر بهمن ماه افزایش قابل توجهی داشته باشد. »

رئیس پلیس راهور منطقه «احمد ابراهیمی»  با اشاره به افزایش 5 درصدی تصادفات موتوران سوار می گوید:« تخلفات موتورسواران در شهر می تواند زاینده بسیار از بی قانونی ها و البته ایجاد خطرها باشد. بنابراین به همین اندازه که این وسیله نقلیه آسان، دردسترس و کم هزینه به نظر می رسد خیلی بیشتر خطر و حادثه آفرین خواهد بود؛ اگر قوانین راهنمایی و رانندگی مرتبط با آن به خوبی ارائه نشود. راه اندازی اینگونه پویش ها می تواند از میزان رو به رشد تصادفات در منطقه بکاهد.»مسئولان شهری و راهنمایی و رانندگی منطقه از شهروندان می خواهند با شرکت در این پویش گام موثری در کاهش حوادث رانندگی و ترویج فرهنگ رانندگی بردارند.
 فعالیت های پویش موتور سوار خوب تا  اواخر بهمن ادامه دارد.

کد خبر 479064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha