دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۲
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور عصر روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین، با حضور در جشن روز ملی فناوری هسته‌ای، ضمن تجلیل از دانشمندان هسته‌ای و همه نیروهایی که برای رسیدن به این موفقیت بزرگ سهیم بوده‌اند، دستاوردهای جدید هسته‌ای ایران را اعلام خواهد کرد.

به گزارش همشهری، محمود احمدی‌نژاد صبح سه‌شنبه ابتدا به مناسبت روز فناوری هسته‌ای از تاسیسات هسته‌ای نطنز بازدید می‌کند.

رئیس شورای‌عالی امنیت ملی را در این بازدید که قرار است بدون حضور خبرنگاران برگزار شود، مقامات و مسئولان سازمان انرژی اتمی همراهی خواهند کرد.

احمدی‌نژاد همچنین بعد از ظهر سه‌شنبه در جشن روز ملی فناوری هسته‌‌ای که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و با حضور شخصیت‌های ارشد کشوری و لشکری در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

در این مراسم که رئیس‌جمهوری و رضا آقازاده، رئیس سازمان انرژی اتمی سخنرانی می‌کنند، فیلمی از فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و تلاش دانشمندان جوانمان در این ارتباط به نمایش گذاشته می‌شود.

سخنگوی دولت روز شنبه در جمع خبرنگاران تأکید کرد: در پیشرفت هسته‌ای ایران بنا بر توقف نبوده و روند ارتقای برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تا رسیدن به سوخت هسته‌ای و ایجاد نیروگاه‌های مورد نیاز ادامه می‌یابد و امیدواریم در ۲۰ فروردین که همزمان با روزهای قطع رابطه آمریکا با ایران است شاهد این شکوفایی‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی باشیم و چه در این روز و چه در روزهای دیگر خبرهای خوب و بهتری از دستاوردهای نوین به ملت عزیز ایران بدهیم.

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرد: در جشن روز ملی فناوری هسته‌‌ای، قطعه‌ موسیقی انرژی هسته‌ای ساخته محمدعلی کیانی‌نژاد به رهبری رازمیک اوحانیان توسط گروه کر دفتر موسیقی اجرا می‌شود.

همچنین قطعه نمایشی با مضمون صبر و بردباری پیروزمندانه و خلاقیت جوانان ایران اسلامی که از سوی اداره کل هنرهای نمایشی تولید شده است، اجرا خواهد شد.

خبر دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی‌ اورانیوم و راه‌اندازی یک زنجیره کامل غنی‌سازی‌ توسط سانتریفیوژهای ساخت ایران روز ۲۰ فروردین سال ۱۳۸۵ توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی کشورمان طی مراسمی در مشهد مقدس اعلام شد.

پس از این مراسم و به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ۲۰ فروردین در تقویم رسمی کشورمان به‌عنوان روز ملی فناوری هسته‌‌ای نامگذاری شد.

تجلیگاه نوآوری

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای بیستم فروردین «روز ملی فناوری هسته‌ای» را گرامی داشته و با تبریک این دستاورد بزرگ در عرصه‌ علوم نوین، بیستم فروردین را تجلیگاه نوآوری و شکوفایی اندیشه‌ها و علوم نوین در ایران اسلامی دانست.

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: با وجود به راه انداختن جار و جنجال‌های سیاسی، تبلیغات مسموم و شوم رسانه‌ای، جنگ روانی و هیاهوی پوچ تبلیغی، اعمال فشار یکطرفه و تحریم‌های ناکارآمد بین‌المللی و هوچیگری‌های دیپلماتیک از سوی دشمن و تلاش مضاعف در جهت متوقف ساختن روند رو به رشد و تعالی کشور و با سیاه‌نمایی و وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیت‌ها دشمن نتوانسته و نخواهند توانست موقعیت ممتاز  و حساس و حیاتی ایران را در سطح منطقه و خاورمیانه مخدوش کرده و از اثرگذاری مثبت و اهمیت فراوان فرامنطقه‌ای ایران بکاهد؛ چون ملت به پا خاسته ایران همچنان هوشیارانه به راه خود که همان راه شهدا و امام شهداست ادامه داده و گوش به فرمان هدایت‌های داهیانه‌ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تمامی نقشه‌های شوم استکبار را نقش بر آب می‌سازند و  این است وعده‌ صادق الهی در یاری رساندن به مومنان واقعی که در راه خدا مجاهدت می‌کنند، که وعده فرموده آنان را ثابت قدم نگه دارد.

جشن در اراک

عبدالله سهرابی، استاندار استان مرکزی در گفت‌وگو با مهر گفت: جشن هسته‌ای، جشن ملی ما ایرانیان است و امروز همزمان با روز ملی هسته‌ای مراسم جشنی با حضور مردم و مسئولان در کنار مجتمع تحقیقاتی آب سنگین اراک برپا می‌شود.

طرح تولید آب سنگین اراک در شمال غربی این شهر قرار دارد. ظرفیت تولید این مجتمع ابتدا ۸ تن بود و امروز ظرفیت آن به ۱۶ تن آب سنگین رسیده است.

طرح مجتمع تولید آب سنگین اراک به‌عنوان یکی از شاخصه‌های دانش هسته‌ای، در پزشکی و به‌خصوص کنترل سرطان و کنترل بیماری ایدز نقش تعیین کننده‌ای دارد و به‌عنوان خنک‌کننده و کندکننده رآکتورهای آب سنگین به کار می‌رود.

با گشایش این واحد صنعتی، ایران به‌عنوان نهمین کشور دارای تجهیزات تولید آب سنگین مطرح شد.

کشورهای آرژانتین، کانادا، هند و نروژ نیز بزرگ‌ترین صادرکنندگان آب سنگین جهان هستند. جشن روز ملی‌فناوری‌هسته‌ای امروز در بسیاری از نقاط کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 48054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز