آب انبار صد ساله خیابان هنگام که از ۲۰ سال پیش متروکه شده بود، بعد از بازسازی به کافه کتاب با طرح آسیاب بادی تبدیل شده و به زودی درهایش به روی علاقه‌مندان باز می‌شود.

آسیاب بادی

همشهری آنلاین- پریسا نوری: دیوارهای مخروبه این آب انبار از ۲۰ سال پیش شاهد خرید و فروش و استعمال انواع مواد مخدر توسط معتادان و کارتن‌خواب‌هایی بود که از نقاط مختلف شهر خودشان را به این محل متروک و نسبتا خلوت می‌رساندند، اما حالا مدتی است که به جای آب انبار متروکه‌ای که موجب نازیبایی و ناایمنی محله شده بود، آسیاب بادی چشمنوازی ساخته شده که قرار است با کاربری کافه کتاب، میزبان علاقه‌مندان به کتابخوانی باشد.

«مهرداد رحیلی» عضو شورایاری محله علم و صنعت درباره پیشینه این آب انبار می‌گوید: «قدمت این آب انبار به حدود صد سال پیش یعنی زمانی که کشاورزی هنوز در این شهر و محله رونق داشت برمی‌گردد، بعدها با شکل‌گیری محله ها، آب انبار بخشی از آب مصرفی اهالی را تامین می‌کرد، اما از ۲۰ سال پیش این آب انبار دیگر کاربردی نداشت و تبدیل به نقطه بی‌دفاع شهری و معضلی برای اهالی شد. این موضوع گلایه اهالی را به دنبال داشت، تا اینکه به همت شهرداری منطقه ۴ و با مشارکت بخش خصوصی ساختمان مخروبه آب انبار بازسازی شد و این مکان که روزی نقطه بی‌دفاع شهری بود به یک محیط فرهنگی و نقطه قوت محله تبدیل شده است.»

کد خبر 483160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha