شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری امارات: وزیر نفت هند خبر داد که حداکثر تا ۲۳ آوریل با مقامات دولت‌های ایران و پاکستان دیدار می‌کند.

به گزارش هند تایمز اعلام کرد که وزیر نفت هند به زودی با مقامات ایران و پاکستان در مورد پروژه خط لوله صلح گفت‌وگو خواهد کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده، مورلی دئورا احتمالا در روز ۲۳ آوریل برابر با چهار اردیبهشت با مقامات ایران و پاکستان به گفت‌وگو خواهد نشست.

گفته می‌شود که این دیدار به احتمال قوی در پاکستان برگزار خواهد شد.

همچنین یک وزیر نفت هند نسبت به حل سریع اختلافات بر سر انتقال گاز ایران به شبه قاره هند ابراز امیدواری است.

به گفته وزیر نفت هند اختلافات چندانی میان سه طرف باقی نمانده است. وی گفت: «تنها مسائل مربوط به قیمت و مالیات‌ها باقی مانده است».

وزیر نفت هند همچنین گفته است که «روز جمعه نامه‌ای از وزارت نفت پاکستان دریافت کردم که بر اساس متن آن، در روز ۲۳ آوریل نشست سه‌جانبه‌ای بین نمایندگان سه‌کشور برای مذاکره در مورد پروژه برگزار می‌شود.»

پیش از این وزیر نفت هند نشست خود با مقامات پاکستانی را که برای روز پنج‌شنبه گذشته تعیین شده بود لغو کرد. یک مقام پاکستانی در مورد علت به تاخیر افتادن این دیدار گفت:

«علت تاخیر سفر وزیر نفت هند به پاکستان حل برخی مسائل جزئی با کابینه جدید پاکستان بوده است».

 این تصمیم اخیر وزیر نفت هند برای تعویق مجدد سفر به پاکستان انتقادهای زیادی را به‌خصوص در میان مقامات پاکستان برانگیخته است.

به نوشته روزنامه پاکستانی پست، یک مقام وزارت نفت پاکستان با اشاره به تعیین قطعی زمان سفر وزیر نفت هند به اسلام آباد و توافق طرفین در این خصوص گفته بود که لغو این دیدار از سوی طرف هندی به روند مذاکرات زیان وارد می‌آورد.

 پیش‌تر مقامات هند ادامه مذاکره با پاکستان بر سر خط لوله صلح را به تشکیل دولت جدید در این کشور منوط کرده بودند.

در حال حاضر ایران و پاکستان موافقت‌نامه صدور گاز ایران به این کشور را نهایی کرده‌اند و با توجه به تشکیل دولت جدید در پاکستان به زودی آن را امضا خواهند کرد.

کد خبر 48524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز