یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتابی درباره اسدالله علم، نخست وزیر و وزیر درباره شاه تدوین و به بازار کتاب عرضه کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین این کتاب از مجموعه آثار «دانستنی‌های انقلاب برای جوانان» است، که در آن  سیر اوج‌گیری و سقوط علم را در سال‌هایی که جرقه‌های آغازین نهضت امام خمینی (ره) زده شد، بررسی می‌کند.

فصل اول کتاب با عنوان «خان‌زاده‌ی بیرجند» به سال‌های حضور علم در خانواده‌ پدری اشاره دارد. در فصول دوم و سوم با عناوین «در تکاپوی قدرت» و «عرض ارادت به شاه با شلیک گلوله به مردم» ، چگونگی حضور او در دربار محمدرضا و نحو‌ه‌ی تداوم آن، بررسی شده است. فصل آخر، با عنوان گویا و سنجیده‌ی «یخبندان باورها» ، به دوران زوال اقتدار و صلابت علم و دروان بی‌مهری محمدرضا به علم و «دوران مرگ» یا «مرگ دوران» علم اشاره می‌کند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست ، پیش از این کتاب « زندگانی سیاسی خاندان علم» به کوشش محقق و مورخ تاریخ معاصر ا یران، مظفر شاهدی از سوی انتشارات مرکز پژوهش های سیاسی عرضه عمومی شده بود که در نوع خود اثری تحقیقی و کامل به حساب می آمد.

اسدالله علم به دلیل انتشار خاطراتش توسط علینقی عالیخانی ، شهرتی خاص درمیان علاقه مندان به کتاب و تاریخ ایران پیدا کرده است.

تا کنون 5 جلد از مجموعه خاطرات علم از سوی دو انتشاراتی مازیار و کتابسرا به بازار کتاب ایران عرضه شده است.

جلد ششم خاطرات علم به تازگی در خارج از ایران منتشر شده و انتشارات کتابسرا هم به زودی آن را در بازار کتاب ایران عرضه خواهد کرد.[نقد رسول جعفریان بر جلد ششم خاطرات علم]

کد خبر 48528

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز