یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون انتخاباتی زیمبابوه فرمان بازشماری آرای انتخابات ماه گذشته این کشور را در 23 حوزه انتخاباتی صادر کرد.

به گزارش پرس تی وی، روزنامه دولتی ساندی میل چاپ زیمبابوه نوشت: شمارش مجدد آرای انتخابات روز 29 مارس در شنبه آینده (19 آوریل) در 23 حوزه انتخابیه انجام می‌شود.

روزنامه ساندی میل در حالی از شمارش آرا در 23 حوزه انتخابیه زیمبابوه خبر داده است که رهبران جامعه توسعه جنوب آفریقا (SADC) که 14 کشور را شامل می‌شود، در لوساکا پایتخت زامبیا گردهم آمده‌اند و درباره تاخیر در اعلام نتایج انتخاباتی در زیمبابوه ساعت‌ها به بحث و مذاکره پرداخته‌اند.
 
بی بی سی گزارش داده است که رهبران SADC خواستار اعلام هرچه سریعتر نتایج انتخابات ریاست جمهوری زیمبابوه شده‌اند. جامعه توسعه جنوب آفریقا همچنین خواستار پذیرش نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری از سوی همه احزاب در زیمبابوه شده است.

بر اساس گزارش پرس تی وی مردم زیمبابوه دو هفته است که در انتظار اعلام نتایج نهایی انتخابات زیمبابوه به سر می‌برند. رابرت موگابه رییس جمهوری زیمبابوه که 28 سال بر این کشور حکم رانده است تلاش دارد، با پیروزی در این انتخابات، به ریاست خویش در این کشور ادامه دهد.

حزب مخالف دولت نهضت برای تغییر دموکراتیک اما موگابه را به تاخیر عمدی نتایج انتخابات جهت انجام تقلب در آرا و آرام کردن مردم زیمبابوه در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرده است.

کد خبر 48616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز