سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

حسین قدیانی: اینکه شهرداران بهترین شهرهای دنیا دیگر روی خوشی به سیستم‌ حمل‌ونقل مونوریل نشان نمی‌دهند‌، البته نشانگر کم‌عقلی خودشان است والا اگر ملتفت بودند که مونوریل، به شکراندرش مزید چه نعماتی است، عمرا مونوریل را بی خیال می‌شدند.

 اخیرا هم شهر مونیخ آلمان نفهمی کرد و قید استفاده از مونوریل را زد.

علی‌ایحال ما در زیر به گوشه‌ای، تنها گوشه‌ای از فواید مونوریل اشاره می‌کنیم تا معلوم شود که اصرار دولت بر احداث مونوریل چقدر کارشناسانه و از روی خود شهری! بوده‌است:
-یکی از فواید مونوریل این است که هنگام دعوای مسافران با راننده، راننده می‌تواند آن مسافرنما را از همان بالا به پایین پرت نماید.

مستحضر هستید که الان در اتوبوس، دعوای میان راننده و مسافر حالت خوبی اصلا ندارد و متاسفانه در مترو هم دسترسی راننده به مسافران برای تنبیه مسافران خاطی محدود است!

- از دیگر فواید مونوریل این است که چون این وسیله حمل‌ونقل فاقد دیوار است، هرگونه احتمال یادگارنویسی توسط مسافرین محترم از ایشان سلب می‌شود که همین باعث تمیزی شهر می‌شود.

- مونوریل چون از دیگر خطوط حمل‌ونقل بالاتر است، اگر مثلا برف و باران بیاید، شهروندان بالای مونوریل می‌توانند از طریق sms، دیگر شهروندان را از جدیدترین تغییرات آب‌وهوایی مطلع نمایند و با وجود مونوریل می‌توان قید سازمان هواشناسی را هم زد و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

- مونوریل آدم را یاد ترن هوایی شهربازی و پارک ارم می‌اندازد که چون آدمی را به یاد دوران بچگی‌اش می‌اندازد و خاطرات گذشته را برای بنی نوع بشر زنده می‌کند، پس حتما بهتر از این متروی زهرماری است.

-اگر بخواهیم با مترو این طرف و آن طرف برویم، باید کلی پله را پایین برویم، اما برعکس برای استفاده از مونوریل باید کلی پله را بالا برویم و همین مسئله باعث می‌شود آدم به پیشرفت و دیدن افق‌های تازه امیدوار شود و در او اعتماد به نفس به وجود بیاید.

-یکی از مهمترین فواید مونوریل این است که آدم چون به خانه‌های شهر اشراف دارد می‌تواند با دید زدن، از درد ملت باخبر شود! نیز مسافرین مونوریل می‌توانند با مشاهده ساختمان‌های اداری، برای مدیران دست تکان بدهند و هورا بکشند.
دیگر چی؟... آهان! مونوریل اگر خراب شد هلی‌کوپتر امدادی می‌تواند از همان بالا قضیه را رتق و فتق کند و نیازی به این نیست که در زمین بنشیند و سد معبر نماید!

-حالا گیریم مونوریل را زدند اما بعد از چندماه در همان خطوط مونوریل هم ترافیک شد، در آن صورت خیلی راحت مشکل حل می‌شود؛ مونوریل را زوج و فرد کنند!

و سر آخر با استفاده از مونوریل نه که ترافیک شهر عرض چند ساعت مثل ایام نوروز حل می‌شود، وزارت کشور می‌تواند، همین اتوبوس‌های شرکت واحد را هم به پارکینگ منتقل کرده و در کنار اتوبوس‌های صفری که در پارکینگ در حال خاک خوردن هستند قرار دهد و روی شورای شهر را کم کند.

کد خبر 48859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز