سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش دما در شهرکرد مرکز استان صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۹۹ به ۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید و دمای استان در روزهای پایانی فروردین‌ماه سرد شد.

اب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد قطره سامانی،  معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: صبح امروز ۲۶ فروردین بسیاری از مناطق استان دمای زیر صفر را تجربه کردند که در پی‌آن خطر سرمازدگی برخی از باغ‌های استان را تهدید کرد.  

وی ادامه داد: این روند کاهشی دما از روز چهارشنبه ۲۷ فروردین متوقف می‌شود و سپس دما به صورت تدریجی در مناطق مختلف استان افزایش می‌یابد.  

قطره‌سامانی، برای روز پنجشنبه ۲۸ فروردین بارش‌های رگباری برای استان پیش‌بینی کرد و گفت: بارش باران بسیاری از مناطق استان به ویژه دامنه‌های جنوبی را فرا می‌گیرد.  

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی نسبت به کاهش منابع آب استان و وقوع کم‌آبی در تابستان اظهار کرد: بارش و ارتفاع برف یکی از شاخص‌های تقویت آب‌های زیرزمینی در استان است، با این وجود ارتفاع برف هم‌اینک در ایستگاه چلگرد صفر سانتی‌متر است.  

قطره سامانی افزود: این در حالی است ارتفاع برف در ایستگاه چلگرد در چنین زمانی در سال گذشته ۱۲ سانتی‌متر و در مدت مشابه میانگین بلندمدت ۱۴ سانتی متر بود و این موضوع زنگ خطر تداوم چالش تامین آب مصرفی استان را به صدا درآورده است.  

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.  

کد خبر 501020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha