چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رخدادهای هفته سی‌ام مسابقات لیگ برتر به گونه‌ای رقم خورد که بهترین وضعیت را برای تیم پرسپولیس به ارمغان آورد

در هفته سی‌ام مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور، پیروزی پرسپولیس، تساوی و شکست صبا باتری و سپاهان، منجر به افزایش امیدواری سرخپوشان پایتخت برای رسیدن به مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها گردید.

چهارشنبه (11 اردیبهشت) در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته، تیم‌های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و سایپا تهران در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که سایپا موفق شد با نتیجه 1 بر صفر میزبان خود سپاهان را شکست دهد. تک گل سایپا را در این دیدار عیسی ترائوره در دقیقه 16 به ثمر رساند.

پس از این گل بازیکنان سپاهان سراسیمه به دروازه‌ی سایپا حمله کردند و در آخرین لحظات بازی نیز در محوطه‌ی جریمه سایپا صاحب یک ضربه آزاد شدند که این فرصت از دست رفت. حملات سپاهان تا آخرین دقایق نیز نتیجه نداشت و در نهایت سایپا موفق شد با نتیجه 1 بر صفر سپاهان را شکست دهد.

در دیگر دیدار هفته‌ سی‌ام تیم‌های صباباتری و برق شیراز در ورزشگاه شهید درخشان رباط‌کریم به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار نیز با تساوی 2 بر 2 پایان یافت. گل‌های تیم برق را کریمیان در دقایق 6 و 14 به ثمر رساند و گل‌های تیم صبا را فضلی در دقیقه 48 و مارتین رائول (گل به خودی) در دقیقه 59 به ثمر رساندند.

اما در تهران، پرسپولیس توانست با پنج گل از سد تیم شیرین فراز بگذرد و به ترتیب امیدش به احتمال قهرمانی افزایش یابد. شیرین فراز نیز با این شکست یک گام به سقوط به دسته اول مسابقات فوتبال کشور نزدیک‌تر شد.

در این دیدار که با قضاوت رحیم رحیمی مقدم در ورزشگاه آزادی برگزار شد، محسن خلیلی (20 و46)، محمد نصرتی (27)، ماته (59) و فرهاد خیرخواه (70) گل های تیم فوتبال پرسپولیس را به ثمر رساندند.

همچنین محمد محمدیان مهاجم تیم فوتبال شیرین فراز کرمانشاه با دریافت دو اخطار متوالی به دلیل انجام خطای هند، در دقیقه 40 مسابقه از زمین اخراج شد. ضمن اینکه محمدباقر زعفرانی، کاپیتان تیم شیرین فراز تنها بازیکن اخطاری این دیدار بود.

با این پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس 49 امتیازی شد و به رده دوم جدول بازگشت و اختلاف امتیازش را با تیم سپاهان اصفهان به 4 امتیاز رساند. شیرین فراز کرمانشاه نیز با 21 امتیاز کماکان قعرنشین رقابت های لیگ برتر باقی ماند تا در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار گیرد.

از سوی دیگر محسن خلیلی با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند، تعداد گل های زده خود در فصل جاری را به 14 گل رساند تا به صدر جدول گلزنان لیگ هفتم صعود کند. پس از خلیلی، هادی اصغری از راه آهن با 13 گل و لئوناردو پیمنتا از صنعت نفت آبادان و ابراهیم توره از پیکان با 11 گل در رده های بعدی این جدول قرار دارند.

کد خبر 50493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز