شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

سید حمید موسوی/ شهردار منطقه یک: بحران کرونا و به تبع آن کاهش رفت‌وآمد شهروندان باعث شد تا برای مدتی طرح ترافیک تهران برچیده شود و آسمان آبی شهرمان را ببینیم.

موسوی

البته این شرایط دیری نمی‌پاید چرا که شمال تهران با داشتن بزرگراه‌های عریض و طویل و خیابان‌های مهمی از جمله ولی‌عصر(عج) و شریعتی به‌عنوان شریان‌های حیاتی پایتخت و همچنین وجود نقاط گردشگری و تاریخی، معمولاً با ترافیک پیچیده‌ای دست به گریبان است.

یکی از راه‌های کاهش ترافیک راه‌اندازی مدل‌های جدید حمل‌ونقل است. از همین رو شهرداری منطقه یک آماده اجرای مسیر ۲ کیلومتری تراموا به‌عنوان روش جدید حمل‌ونقل در مسیر گردشگری است. از آنجا که منطقه یک، منطقه‌ای گردشگرپذیر است و توچال یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های گردشگری شهر تهران در این منطقه واقع شده، راه‌اندازی تراموا می‌تواند مشکل ترافیک محله ولنجک را کم کند و بر جاذبه‌های گردشگری شمال تهران بیفزاید. تمام تلاش و اولویت منطقه یک در سال جدید عملیاتی شدن این طرح است. برای اجرای این طرح پارکینگ ایستگاه اول توچال، تخلیه و به میدان دانشجو منتقل می‌شود و املاک آزاد شده، ظرفیتی را برای توسعه خدمات پذیرایی و اقامتی ایجاد می‌کند.

معمولاً تعداد مراجعان به توچال در روزهای آخر هفته و تعطیلات بیشتر است و همین موضوع ضرورت استفاده از این وسیله حمل‌ونقل ریلی را بیشتر می‌کند. برای دسترسی محلی ساکنان ولنجک هم خدمت‌رسانی مناسب در نظر گرفته خواهد شد. نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که تراموا رقیب مترو نیست. بلکه فقط برای رفع گره ترافیکی مسیری کوتاه در منطقه از آن استفاده می‌شود. در حالی که مترو شبکه حمل‌ونقلی وسیعی است. درصورت اجرای موفقیت آمیز، این طرح می‌تواند نمونه‌ای برای اجرا در سایر مناطق و شهرها شود.  

کد خبر 508661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha