دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

منطقه ۲۱ از مناطق برتر شهرتهران به لحاظ مساحت و سرانه فضای سبز محسوب می‌شود سرانه فضای سبز آن از استانداردهای تعیین شده برای فضای سبز در شهرهای ایران و همچنین استانداردهای جهانی خیلی بیشتراست.

سوزن

همشهری آنلاین - مهدیه حسین‌زاده :استاندارد تعیین شده برای سرانه فضای سبز شهرهای ایران بین ۷ تا ۱۲‌مترمربع و استاندارد جهانی هم بین ۲۰ تا ۲۵‌مترمربع است. از طرف دیگر باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که باتوجه به شرایط منطقه و موضوع کم‌آبی که از دغدغه‌های اصلی کشور است، تغییر نوع پوشش گیاهی از جمله فعالیت‌هایی است که در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و به‌صورت مرتب هر سال بخشی از آن انجام می‌شود.

کار عمده ما در این خصوص حذف گیاه چمن به دلیل نیاز به آبیاری زیاد و در مقابل آن کاشت درخت و درختچه‌های مقاوم به کم‌آبی است. در جاهایی نیز که فضای سبز نیاز به واکاری دارد، درخت و درختچه‌های مقاوم جایگزین پوشش‌های گیاهی نامناسب می‌شود.

در حال حاضر درخت چنار به دلیل آب فراوانی که مصرف می‌کند، درخت توت به دلیل بحث سفیدبالک‌ها و درخت نارون به خاطر بیماری‌ها و آفت‌های بسیاری که دارند، حذف شده و درمقابل گیاهانی نظیردرخت سوزنی، زیتون‌تلخ، درخت عرعر و زبان گنجشک که با شرایط آب و هوایی و اقلیمی تهران مناسب و سازگارند جایگزین آنها می‌شود.  
 

کد خبر 510073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    نوشتيد سوزني ما فكر كرديم معتادها تزريقي حمله كردند چرا اسم كامل درخت را نمي آوريد؟