دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در دیدار خیران مدرسه‌ساز گفت: مشارکت فعال خیران مدرسه ساز به الگوی تمام عیار برای همه بخش‌ها و عرصه‌ها در جامعه تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد دوشنبه (23 اردیبهشت) در دیدار صمیمی با نمایندگان خیران مدرسه ساز از سراسر کشور، با تاکید بر اینکه محتوا و نرم افزار نظام آموزشی نیز باید همزمان با وضع مدارس به نقطه مطلوب برسد، گفت: با تدریس فرهنگ زلال ایرانی و اسلامی در مدارس، نوجوانان و جوانانی عالم، خلاق، شجاع، پاک و مقتدر خواهیم داشت.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران در برهه‌های مختلف پرچمدار تمدن، علم، هنر و فرهنگ در جهان بوده است، تاکید کرد: امروز برای رسیدن به بالاترین سطح پیشرفت و جایگاه واقعی ملت ایران به نگاه و افق جهانی نیاز داریم.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به روحیه خیران مدرسه ساز خاطر نشان کرد: با همت، روحیه و صلابت همه مسایل کشور حل می‌شود و ایران در نقطه اوج خواهد ایستاد.

رئیس جمهوری، آموزش و پرورش را پایه پیشرفت و رشد هر نظام و کشوری دانست و گفت: مدرسه مهمترین پایه برای رسیدن کشور به بالاترین جایگاه است.

احمدی نژاد با بیان اینکه کارها باید به مردم سپرده شود و مدرسه‌سازی از سوی خیران نماد پیوند مردم و دولت است، اظهارداشت: در هر عرصه‌ای که مردم وارد میدان شده اند، حضور و تصمیم‌گیری آنها موثر و به نفع کشور بوده است.

رئیس جمهوری با اشاره به آمادگی دولت برای همراهی و همکاری با خیران مدرسه ساز گفت: حضور و فعالیت خیران مدرسه ساز امید و نشاط را در آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

دکتر احمدی نژاد اقدامات خیران مدرسه ساز را جوششی از میان قلب‌های مومن و عاشق به خدمت برشمرد و اظهار داشت: زندگی، کار و اندیشه خیران مدرسه ساز با عشق، صفا و معنویت در هم تنیده شده است.

پیش از سخنان رئیس جمهوری و در آغاز این دیدار دکتر علی احمدی وزیر آموزش و پرورش، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه برای تسهیل در اقدامات خیران مدرسه ساز ارایه کرد.

همچنین مهندس بوربور رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و شماری از خیران مدرسه ساز در استان‌های مختلف دغدغه ها، دیدگاه‌ها و راهکارهای خود را در این عرصه بیان کردند.

توجه به نرم افزار و محتوا پس از ساخت مدارس از سوی خیران، تسهیل در ارایه و تهیه امکانات مورد نیاز برای ساخت مدارس، حفظ و نگهداری مدارس ساخته شده از سوی خیران، توجه به گروه‌های جهادی دانشجویی برای مدرسه سازی در مناطق محروم، حضور خیران در طرح اداره مدارس از سوی هیات امنا و معرفی خیران مدرسه ساز به عنوان چهره‌های ماندگار در جهت فرهنگ‌سازی از جمله مهمترین طرح‌ها و پیشنهادهای خیران مدرسه ساز بود که در حضور رئیس جمهوری ارایه شد.

کد خبر 51637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز