سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

گروه شهری: یکصدمین جلسه شورای شهر تهران جلسه پرکاری بود.

تصویب 2 فوریت طرح اصلاحیه مجوز چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند،  یک فوریت ساماندهی فعالیت‌های صنایع،  صنوف و مشاغل شهر تهران،  موافقت اعضای شورای شهر تهران با طرح مجوز استفاده مترو از منابع ذخیره ارزی کشور جهت احداث خطوط 3،  6 و 7  و پیگیری اقدامات اجرایی برنامه معاینه فنی خودروهای شهر تهران از برنامه‌های شورا در جلسه دیروز بود.

تمدید مهلت پرداخت عوارض پسماند

به گزارش همشهری دیروز اعضای شورای شهر تهران زمان پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند را تا پایان سال تمدید کردند. خادم،  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در توضیح این طرح گفت: در سال‌های گذشته هم شهرداری بهای خدمات را اخذ می‌کرد اما در سال 86،  زمان پرداخت بهای خدمات،

با عوارض شهرداری همزمان شد و در عین حال فرصت توضیح و تبلیغات نیز برای مردم فراهم نشد. وی این مصوبه را فقط مربوط به واحدهای مسکونی دانست و افزود: در مورد واحدهای صنعتی پرزباله تعریف جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

بر این اساس با توجه به توزیع فیش‌های پرداخت بهای خدمات مذکور در سال 86،  مهلت پرداخت فیش‌های یاد شده توسط شهروندان تا انتهای سال 87 خواهد بود و کلیه پرداخت‌های صورت گرفته توسط شهروندان تهرانی تا پیش از زمان ابلاغ این مصوبه به‌عنوان فیش مربوط به سال 87 منظور می‌شود.

استفاده مترو  از صندوق ذخیره ارزی

شورای شهر تهران در جلسه دیروز خود به شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه،  مجوز استفاده از حساب ذخیره ارزی برای استفاده در خطوط 3،  6 و 7 را داد تا به این ترتیب،  بخشی از مشکل تامین اعتبار این طرح‌ها،  از طریق این حساب برطرف شود.

در ماده واحده این مصوبه به ماده 7‌قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت،  مصوبات هیات وزیران در مورد نحوه تامین اعتبارات مورد نیاز خطوط 2، 3، 4، 6، 7 و8 متروی تهران و مصوبات شورای عالی ترافیک در مورد مجوز توسعه و تامین امکانات مورد نیاز خطوط 2،  3،  4، 6 و 7‌متروی تهران  و نیز مفاد مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در این مورد اشاره شده است.

همچنین تاکید شد،  با توجه به سهم‌بندی 50‌درصد برای بازپرداخت منابع مورد نیاز خطوط مذکور میان دولت و شهرداری تهران و با توجه به این که تاکنون امکان جذب تسهیلات خارجی (فاینانس) مختل نشده است، 

لذا به منظور جلوگیری از توقف و رکود در احداث این خطوط،  شهرداری تهران موظف است،  پیگیری‌های لازم را جهت تامین منابع مورد نیاز از محل حساب ذخیره ارزی برای احداث و تکمیل این 3‌خط،  مبلغ 394 میلیون یورو در خط‌3،  مبلغ 548 میلیون دلار برای خط 6‌ و‌548 میلیون دلار برای خط 7‌مترو تهران در سال‌87  به‌عمل آورد.

حمایت از برنامه‌های بزرگداشت فردوسی
دیروز همچنین شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های یکهزار و یکصدمین سال تولد فردوسی را تصویب کرد.

احمد مسجد جامعی، با بیان این که ایران همواره در جریان تهاجمات گوناگون بوده و به همین دلیل به حماسه روی آورده، افزود: شاهنامه فردوسی زمینه ایجاد چندین مکتب فکری و ادبی را فراهم کرده است.

کد خبر 51818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز