جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنالین: آیت الله امامی کاشانی، خطیب جمعه این هفته تهران گفت : بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در زمینه هسته‌ای در راستای برقراری و استقرار صلح و امنیت در جهان است.

به گزارش ایرنا، امامی کاشانی افزود: جمهوری اسلامی ایران چیزی جز استقلال و پیشرفت علمی نمی‌خواهد. وی تصریح کرد: قطعا مخالفت‌ها با فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران برای این است که پیشرفت ایران در علم و دانش برای اهداف استکبار و رژیم صهیونیستی زیان دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گسترده دنیای استکبار برای مقابله با جهان اسلام و پیشرفت کشورهای اسلامی، گفت: دنیای کفر و استکبار وضعیت عجیبی را برای دنیای اسلام به وجود آورده است که همه این مسایل هشدار دهنده است و مسلمانان باید بیدار باشند تا شرایط خود را بشناسند.

وی با اشاره به سخنان اخیر بوش مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای منطقه یک خطر محسوب می‌شود، گفت: هدف بوش از این سخنان دشمن جلوه دادن ایران به کشورهای منطقه و کم کردن حساسیت اعراب نسبت به رژیم صهیونیستی است.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: تعامل و صمیمیت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه و اسلامی باعث اینگونه سخنان شده است.

خطیب جمعه تهران حرکات برخی مقامات سیاسی در دنیای اسلام در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گف: این انتظار از کشورهای اسلامی وجود دارد که به ملت‌های خود بیاندیشند.

وی با اشاره به سال‌ها مقاومت حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: اگر سید حسن نصرالله افتخار آفریده و صهیونیست‌ها را شکست می دهد، این یک افتخار برای همه جهان اسلام است.

خطیب جمعه تهران افزود: امروز شیعه و سنی مطرح نیست. اگر در عربستان سعودی نیز یک دانشجو افتخاری بیافریند ما در ایران به این پیشرفت کشور اسلامی افتخار می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه همه مسلمانان باید به حزب‌الله لبنان افتخار کنند، گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران توانسته است انرژی صلح آمیز هسته‌ای به دست آورد این افتخار دنیای اسلام است. اگر این اتفاق در عربستان، کویت و یمن نیز اتفاق بیفتد افتخار است، زیرا عزت جهان اسلام است وی تصریح کرد: پیروزی امروز حزب‌الله لبنان نیز در اثر وحدت بین همه مسلمانان به دست آمده است و مسلمانان باید به این موضوع مهم توجه کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به کم آبی در کشور، گفت: بر اساس اعلام مسئولان میزان آب سدهای ما نسبت به سال قبل دو سوم کاهش یافته است، پس به نفع ما است که تا ‪ ۱۵‬درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

کد خبر 52000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز