همشهری آنلاین: نخستین نماز جمعه سال 1387 به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به سال نوآوری و شکوفایی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری مرهمی برای درمان بیماری‌ها و مشکلات کشور و جهان اسلام است. [مسئولان؛ نوآوری در روش‌ها را وظیفه بدانند]

امامی کاشانی در نخستین نماز جمعه تهران در سال نو با بیان اینکه ملت‌های جوامع اسلامی باید به دنبال اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری باشند، مسوولیت مدیران دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری کشور در اجرای رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب را بیش از مردم دانست و گفت: بار بیشتر مسوولیت‌ها بر عهده دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و آن‌ها باید ببینند و بیندیشند که چگونه می‌توان مشکل‌های اقتصادی و فرهنگی کشور را برطرف کرد امامی کاشانی با نقل حدیثی از یکی از امامان معصوم درباره نوآوری، گفت: برای نوآوری باید جمعی با هم مشورت کنند که دارای علم و روحیه مشورت باشند تا بتوانند بیماری اقتصادی و فرهنگی کشور را با نوآوری درمان کنند.

وی با اشاره به بخش‌هایی از فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری، گفت: ما می‌خواهیم شکوفایی اقتصادی کشور به گونه‌ای باشد که فقرا هم به نوا و زندگی برسند.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: نسخه پیشنهادی در این عرصه نباید بر اساس نسخه‌های غربی باشد و باید مسوولان و نمایندگان مجلس بیندیشند و نسخه ای بر اساس موازین اسلامی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: دولتمردان و نمایندگان مجلس با تدبیر، هم فکری ، صرف زمان، تلاش و مشورت با دیگران می‌توانند این گره‌ها را باز کنند.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در سال جاری به نیاز جامعه اشاره کرده‌اند که امیدوارم مورد توجه همه مسوولان قرار گیرد و باعث ایجاد هم دلی ، هم فکری و تعامل بیشتر بین مجلس و دولت و تشکیل اتاق فکر ما بین این دو شود تا با حوصله و خیرخواهی مشکلات کشور برطرف شود وی در ادامه به هفته وحدت اشاره کرد و این هفته را هفته‌ای مناسب برای اتحاد مذاهب برای رویارویی با جهان ظلم دانست و خطاب به صاحب نظران، دانشمندان و نویسندگان گفت: اگر به پیام‌های رهبر انقلاب اسلامی و رییس جمهوری آمریکا بیندیشید به فاصله بسیار زیاد بین مرد الهی و مرد مادی پی خواهید برد که امروز مشکل دنیا است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی درباره سازندگی ، تقوا، رشد و احترام با دیگران سخن می‌گویند، اظهار داشت: رییس جمهوری آمریکا از سوی دیگر در زمان تبلیغات انتخاباتی خود اظهار داشته بود که در صورت پیروز شدن در انتخابات، ارتش آمریکا را از انزوا خارج خواهد کرد و به نیروهای مسلح عزت خواهد بخشید.

وی تصریح کرد: این درحالی بود که بوش پس از آن به کشورهای مختلف جهان حمله کرد و باعث منفورتر شدن چهره آمریکا و نیروهای مسلح این کشوردر جهان شد.

امامی کاشانی در ادامه از ملت ایران بخاطر حضوری گسترده و پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و دست اندرکاران انتخابات، دولت و شورای نگهبان تشکر کرد و گفت: حضور گسترده مردم در پیشگاه خداوند ثواب بسیاری خواهد داشت و خود تاییدکننده نظام اسلامی است.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به امنیت مطلوب شب چهارشنبه آخر سال ‪۸۶‬ از تلاش‌های ماموران نیروی انتظامی و صدا و سیما برای نمایش ناهنجاری های سال گذشته در راستای ادب کردن کسانی که ناهنجاری‌ها را به وجود می آورند ، تشکر کرد.

کد خبر 46942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز