جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه از مردم خواست در دور دوم انتخابات شر کت کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ملت و دولت عراق باید بدانند که آنانی که وطن و خاک مردم عراق را اشغال کردند دشمن هستند و ملت و مملکت عراق را به خاک سیاه نشانده‌اند.
    
آیت الله احمد جنتی افزود: ملت عراق باید بداند نه شیعه، نه سنی، نه کرد و نه هیچ گروهی به جز اشغالگران دشمن آنان نیست.

وی افزود: هیچ دلیلی برای درگیری بین نیروهای مردمی و دولت عراق وجود ندارد و آنان مطمئن باشند این درگیری ها به نفع هیچ یک از طرفین نیست.

آیت الله جنتی گفت: نیروهای مردمی باید حرمت قانون و حکومت را رعایت و آرامش را حفظ کنند و دولت عراق هم باید برای نیروهای مردمی ارزش قائل شود.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه سخنانش از مردم خواست در مرحله دوم انتخابات نیز مانند مرحله اول با شور و شکوه شرکت کنند.

آیت الله جنتی گفت: مرحله اول انتخابات به خوبی برگزار شد و مردم در مرحله دوم نیز باید حضور جدی و مملو از شور و شوق داشته باشند.

وی افزود: هر رأی گلوله‌ای است که به سمت دشمن شلیک می شود و معاندان این ملت و مملکت را ناراحت و عصبانی می کند.

جنتی گفت: هر عملی که به ناراحتی و عصبانیت دشمن منجر شود، عبادت است و رأی شما از این جهت که دشمنان را عصبانی می‌کند فریضه و عبادت محسوب می‌شود.

خطیب جمعه تهران با اشاره به ضرورت انتخاب اصلح تأکید کرد: وظیفه داوطلبان نیز این است که در این مرحله، اخلاق اسلامی و قوانین و مقررات را به دقت رعایت کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در بعضی موارد دیده شد که برخی داوطلبان قوانین و مقررات را رعایت نمی کنند و این رفتار این سؤال را به ذهن متبادر می کرد کسانی که هنوز به قدرت نرسیده‌اند و اینگونه تلاش می کنند که با تخلف به مجلس بروند، پس از به قدرت رسیدن و ورود به مجلس چه خواهند کرد؟

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به مناسبت‌های اخیر گفت: حضور حضرت معصومه (س) در شهر قم برکتی برای مردم این دیار است که آثار و برکات حضور آن حضرت تا آینده باقی خواهد بود.

جنتی، سالروز وفات حضرت معصومه (س) را به شیعیان جهان تسلیت گفت و افزود: وجود با برکت حضرت معصومه (س) بود که قم را به مرکز تبلیغات اسلامی و ترویج علوم دینی تبدیل کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این که اگر وجود نورانی و مقدس حضرت معصومه (س) نبود ، معلوم نبود حوزه علمیه در این شهر تاسیس شود ‌ اضافه کرد: پس از وفات ایشان هم شهر مقدس قم مامن دوستداران اهل بیت (ع) شد و عاشقانی که دسترسی به قبور ائمه نداشتند در این مرکز تجمع کردند و به نشر علوم دینی و معارف اهل بیت (ع) پرداختند.

وی با اشاره به حضور علمای بزرگ از جمله آقا شیخ عبدالکریم حائری یزدی در شهر قم و تربیت طلاب در این شهر گفت: امروز علوم اسلامی از شهر قم برای همه دنیا منتشر می‌شود.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی از قم به وجود آمد؛‌ گفت : یکی از فرزندان حوزه علمیه قم و ارادتمندان حضرت معصومه (س) این انقلاب را رهبری کرد و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی قدرت های استکبار را شکست.

امام جمعه موقت تهران با ابراز تاسف از حادثه انفجار شیراز، به خانواده های داغدار، بازماندگان این حادثه و ملت ایران تسلیت گفت و افزود: این حادثه سهل انگاری بوده و عامل خارجی نداشته است و اینطور نبوده که دشمن بمب گذاری کرده باشد.

خطیب نماز جمعه تهران رسیدگی سریع و مناسب به وضع مجروحان حادثه را خواستار شد و اضافه کرد: باید علت حادثه به دقت بررسی و شناسایی و از بروز دوباره این حوادث جلوگیری شود.

آیت الله جنتی گفت : حادثه انفجار در شیراز بی شباهت به حادثه مسجد ارک نیست و در اثر سهل انگاری و بی‌توجهی اتفاق افتاد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز روز ارتش را به ارتشیان غیور تبریک گفت و افزود: ما باید به جائی برسیم که در آینده‌ای نه چندان دور نیروهای رزمی ما کارآزموده تر از همه نیروهای رزمی و تجهیزات ما از همه قویتر باشد تا کسی حتی فکر تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران را به ذهنش راه ندهد.

آیت اله جنتی گفت: فلسفه نظامی اسلام این است که قدرتی به وجود آید که برترین قدرت ها باشد و هیچ قدرتی نتواند آن را شکست دهد در حالیکه این کانون اقتدار هیچ حرکتی در جهت تجاوز و ظلم نداشته باشد.

خطیب جمعه تهران گفت : ما نه فقط باید با قدرت خواستار حریم ایران باشیم بلکه باید پشتیبان و حامی قوی جهان اسلام باشیم تا دشمنان جرات نکنند به کشورهای مظلومی چون افغانستان و فلسطین هجوم آورند.

آیت ا... جنتی گفت: ارتشیان در طول 8 سال دفاع مقدس‏، برای اسلام و انقلاب، افتخار و برای مردم عزت، فخر و مباهات آفریدند.

خطیب جمعه تهران پیشرفت های بزرگ ارتش را مایه روشنی چشمان مردم و امید نیروهای رزمنده دانست و گفت: ارتش هرچه دارد از اسلام‏، انقلاب، راهنمایی‌ها و رهنمودهای حضرت امام خمینی و رهبرمعظم انقلاب اسلامی دارد و ارتش به مردم، نظام و فرماندهی کل قوا وفادار است.

آیت‌الله احمد جنتی گفت: ارتش در جنگ 8 ساله، برازندگی و شهامت‌هایی از خود نشان داد و اینک نیز همچون زمان جنگ در خدمت مردم و انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه تهران افزود: زیربنای همه عزتها و سربلندیها در ارتش و سپاه ایمان و توکل به خدا، تضرع در درگاه الهی، انجام وظایف، رعایت حلال و حرام، روزه، دعا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام است.

امام جمعه موقت تهران گفت: نیروهای نظامی ایران با توکل و وفاداری و رعایت رهنمودهای مقام معظم رهبری حافظ اهداف صلح جویانه نظام جمهوری اسلامی هستند.

خطیب جمعه تهران در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز گفت: نیروهای جوان و مبتکر باید تشویق و حمایت شوند تا طلایه دار نوآوری و شکوفایی شوند.

آیت الله احمد جنتی افزود:‌ همه نهادها، سازمان ها و بخش‌های مختلف باید خود را مخاطب پیام نوروزی مقام معظم رهبری بدانند و بکوشند در همه بخش‌ها اعم از اقتصادی، علمی، نظامی، سیاسی و قانونگذاری در جهت نوآوری و شکوفایی و عزت اسلام و مسلمین گام بردارند.

وی گفت: فراگیری پیام نوروزی رهبری آنقدر زیاد است که همه باید خودشان را مخاطب آن بدانند و تا پایان سال کارنامه مشخصی از حرکتشان به سمت مشخص شده ارائه دهند.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: نوآوری باید توسط کسانی انجام شود که توان نوآوری دارند نه کسانی که خود محتاج بازسازی هستند.

خطیب نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود، به ساخت فیلم موهن فتنه در هلند اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ساخت این فیلم مبارزه با اسلام و ادامه سیاستی است که سالهاست از آمریکا و اروپا بر ضد اسلام سرچشمه گرفته و به بعضی جاهای دیگر هم سرایت کرده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: اینها آنقدر احمق هستند که نمی دانند اسلام و مسلمانان با ساختن چنین فیلم هایی دچار آسیب نمی‌شوند و مسلمانان آنقدر ضعیف نیستند که با دیدن چنین صحنه‌هایی از ایمانشان دست بردارند.

آیت الله جنتی گفت: تمام رفتارهای مخالفان اسلام تا کنون به ضرر خودشان تمام شده است همان گونه که در صدر اسلام دشمنی‌ها با رسول خداوند به ضرر مشرکان تمام می‌شد.

خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به واقعه طبس، آن را نمونه ای از امدادهای خداوند خواند و گفت: هیچ کس باور نمی کردکه باد و خاک اینگونه بر سر دشمنان ریخته شود و آنان را مجبور کند با ذلت و خواری عقب‌نشینی کنند.

وی در ادامه شعار نمازگزاران علیه آمریکا گفت: اکنون زمان مرگ آمریکا فرارسیده است چون شما فریاد مرگ بر شاه سر دادید و شاه مرد و شما گفتید مرگ بر اسرائیل و اسرائیل اکنون در حال احتضار است و شما فریاد می زنید مرگ بر آمریکا و مطمئن باشید قدرت پوشالی آمریکا نیز از هم خواهد پاشید.

آیت‌الله جنتی در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران نیز در ادامه سخنان خود درباره سیره و سنت پیغمبر (ص)، به مسئله محاصره آن حضرت و یارانش به مدت 3 سال در شعب ابیطالب پرداخت.

وی با توصیه مسلمانان به پرهیزگاری، تقوا، خوف و خشیت خدای متعال و مراقبت بر اعمال و کسب رضای پروردگار، با بیان اینکه حضرت ابیطالب (ع) مهمترین حامی حضرت محمد(ص) بود گفت: حضرت ابیطالب (ع) در مدتی که در شعب ابیطالب بودند، نگهبانانی را برای حفاظت از پیامبر مقابل شبیخون دشمن انتخاب کرده بود و حتی در نیمه های شب محل استراحت حضرت را تغییر می داد و فرزندش را در بستر وی می خواباند تا جان خاتم الانبیاء(ص) همواره در امان باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سختی‌های فراوانی که حضرت محمد(ص) و یارانش در این 3 سال متحمل شدند، تصریح کرد: در این سه سال به غیر از ماه‌های چهارگانه حرام که امنیت کاملی در منطقه حاکم بود، افراد محاصره شده، حق خروج از دره را نداشتند و در این ایام مجبور به اقامت در شعب ابیطالب بودند.

دبیر شورای نگهبان گفت: در اواخر سالهای تبعید، جبرئیل امین از جانب خداوند، پیامی به پیامبر ابلاغ کرد که در آن آمده بود، ای محمد عهد نامه‌ای را که دشمنان برای تحریم شما آماده و به دیوار کعبه آویزان کرده‌اند، به دستور خدا و با مامور قراردادن موریانه، از بین رفته و به غیر از نام مقدس خداوند، چیزی از آن باقی نمانده است.

آیت الله جنتی اضافه کرد: از این رو حضرت موضوع را با عموی خود در میان گذارد، و از وی خواست آنچه اتفاق افتاده است را به قریش منعکس کند، و حضرت ابیطالب نیز چنین کرد.

وی گفت: عموی پیامبر به اهل قریش گفت، در صورت صحت خبر، به تحریم پایان دهند و آنها نیز این شرط را پذیرفتند و پس از آن که دریافتند سخنان محمد نبی حقیقت دارد، متزلزل شدند و این خود زمینه ای برای بازگشت حضرت محمد (ص) و یارانش به مکه شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: البته مسائلی از این دست همواره در طول تاریخ به وقوع پیوسته است کما اینکه هنگام حمله سپاه ابرهه پرندگانی به نام ابابیل که فرستادگان خدا بودند، این سپاه تا دندان مسلح را شکست دادند،‌ یا هنگامی که حضرت محمد (ص) برای حفاظت جانش در مقابل دشمنان به غاری پناه برده بود، خداوند با مامور قراردادن عنکبوتی، موجب بسته شدن در غار و دور شدن دشمنان را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: همینطور پس از آن که هابیل به دست برادرش قابیل کشته شد، خدا برای آن که بدن هابیل بر روی زمین باقی نماند، کلاغی را مامور کرد تا نحوه تدفین برادر را به قابیل بیاموزد که همه این موارد نشان از این واقعیت دارد که همه جهان هستی فرمانبر ذات اقدس الهی است.

آیت‌الله جنتی در ادامه گفت: پس از خاتمه محاصره شعب ابیطالب، دو اتفاق دیگر نیز قلب پیامبر را آزرد، یکی درگذشت حضرت خدیجه در سن 65 سالگی بود که حضرت محمد(ص) به وی علاقه شدیدی داشتند، و دیگری درگذشت حضرت ابیطالب بود که از 8 سالگی پیامبر را مورد مهر و محبت خود قرار داده بود، از این رو پیامبر این سال را سال عام الحزن (سال غم) نامید.

خطیب نماز جمعه تهران در سخنان خود با یادآوری سالروز تشکیل ارتش و تبریک به محافظان کشور گفت: اگرچه ارتشیان عزیز همواره برای مراقبت از خاک و سرزمین کشور در تلاشند اما این نکته را نباید فراموش کرد که نصرت و پیروزی را تنها خدا عاید انسان‌ها می‌کند و این عزیزان نیز باید در کنار همه اقداماتی که دارند با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی از کشور حفاظت کنند.

وی خطاب به نیروهای ارتشی ادامه داد: با توجه به این فرهنگ، بالاترین موفقیتها را به دست می آورید، کما اینکه موفقیتهای فعلی نیز با بهره‌گیری از همین فرهنگ که از طریق نظام مقدس جمهوری اسلامی به این نیروی اسلام تزریق شده، به دست آمده است.

کد خبر 49096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز