جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمن بر حضور امروز مردم ایران در انتخابات حساب کرده است.

نماز جمعه 6 اردیبهشت تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله امامی در خطبه‌های نماز در بیان علت اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همین دیروز بحثی بین دو گروه انتخاباتی آمریکا در گرفته بود که گفتند ما مذاکره با جمهوری اسلامی را ترجیح می‌دهیم، این نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی پا برجا و با عزت است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حضور در این مرحله از انتخابات به عنوان وظیفه مردم افزود: هرچه مجلس قوی‌تر باشد و با نمایندگان دلسوزتر و علاقمند‌تر تشکیل شود به نقع کشور است.

آیت الله امامی کاشانی به عنوان علت دیگر لزوم حضور مردم در انتخابات امروز افزود: حضور مردم خود نشانه استقلال کشور و عظمت کیان مملکت است.

وی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: اسلام دارای برنامه‌ای جامع است و قرآن کریم تنها وحی در روی زمین است، دنیای امروز دارد متوجه می‌شود که اسلام با شکوه پیش می‌رود و پایگاه آن ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

خطیب امروز نمازجمعه تهران با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز معلم گفت: ما باید به صنعت و اختراع اهمیت دهیم ، این مغز و هوش ایرانی که ثابت شده در صف اول استعدادها در دنیاست را واقعا به منصه ظهور بگذاریم و این کار مدارس و دانشگاهها است.

وی خطاب به جوانان کشور توصیه کرد:ای جوان، درس را تبدیل به عیاشی و رفیق بازی و شهوت دامن نکن.

آیت الله امامی کاشانی همچنین در گرامی داشت روز کارگر گفت: وظیفه کارگر این است که تولید با کیفیت ارایه دهد و بازار را تولید داخلی قبضه کند از سوی دیگر مجلس و دولت نیز نباید
اجازه دهند تولیدات کشور روی زمین بماند، اما کالای خارجی در دسترس باشد.

وی افزود: دشمن علیه نظام اسلامی و پیغمبر اکرم (ص) ستیز می‌کند برای اینکه می‌بیند اسلام دارد به پیش می‌رود.

وی گفت: دنیا می‌فهمد که وقتی جمعیتی و دولتی مثل دولت آمریکا تروریست تربیت می‌کند و اسراییل را با سلاح‌های کشتار جمعی تجهیز می‌کند و در عین حال می‌گوید حامی انسانیت هستیم، اینها نشان این است که خود تروریست است.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به سخنان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا با مضمون اقدام این کشور در نابودی ایران گفت: وقتی آن خانم می گوید اگر ایران با سلاح اتمی به اسراییل حمله می‌کند ایران را نابود می کنیم، خود می‌دانند که ایران نه سلاح اتمی دارد و نه اهل حمله اتمی است یا انرژی هسته‌ای که برای ما یک صنعت و علم است ولی اینگونه ما را متهم می کنند، این ناشی از تبلیغاتی است که علیه ما انجام می‌دهند .

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت شیخ مهدی شاه آبادی گفت: حاج شیخ مهدی فرزند آیت الله شاه آبادی استاد عرفان امام خمینی (ره) نمونه‌ای از اخلاص و ادب بود.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه امروز به تشریح اسماء الحسنی پرداخت و گفت: این اسامی نامهای خدای متعال است و حسنا بودن آن به این دلیل است که همه اسامی خدا زیباست، خدا نام نازیبا ندارد چه نامهای جمالش و چه نامهای جلالش.

آیت الله امامی کاشانی در توصیه به مومنان گفت: قوانین خدا را رعایت کنید که سعادت شما در آن است، در خانه‌ها و خانواده‌ها امر به معروف کنید ، بین خود و همسران و بستگان نهی از منکر کنید.

کد خبر 49832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز