مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین : زهره و خوشه‌ پروین طی روزهای آینده در میدان دید سوهو هستند پس اگر اهل رصد مقارنه در اینترنت هستید، این فرصت را از دست ندهید.

رصد مقارنه در آسمان شب همواره زیبا بوده است ولی بسیاری از مقارنه‌های زیبا ممکن است در نزدیکی خورشید رخ دهد و اقبال دیدار آن را از رصدگران تیزبین آسمان شب بگیرد. ولی با پیشرفت تکنولوژی و ارسال ماهواره‌های مختلف برای رصد و مطالعه بر روی خورشید،  این امکان فراهم است تا مقارنه‌های زیبا را در حضور خورشید نیز مشاهد کنیم.
 
 
اکنون این فرصت برای خوشه‌ پروین و سیاره‌ زهره فراهم شده است تا با حرکت خود در دوربین میدان دید باز سوهو (LASCO C3) مقارنه‌ای زیبا را رقم بزنند. این در حالی است که خوشه‌ پروین قصد نقل مکان به آسمان صبحگاهی را دارد. ولی زهره در حال نقل مکان به آسمان شامگاهی است.

 زهره با آن‌که سیاره‌ تیزپایی است ولی مسابقه را به خوشه‌ پروین می‌بازد و این خوشه در 31 اردیبهشت به مقارنه با خورشید می‌رسد و از این روز به بعد یک جرم صبجگاهی خواهد شد. ولی زهره ناامیدانه تا 19 خرداد از دید ناظر زمین با گذر از پشت خورشید به آسمان شامگاهی نقل مکان خواهد کرد. البته در این روز عطارد نیز برای تسلی زهره همزمان وارد آسمان صبحگاهی خواهد شد. ولی طی روزهای 2 و 3 خرداد خوشه‌ پروین و سیاره‌ زهره مثلث زیبایی را با خورشید خواهند ساخت. برای دریافت تصاویر میدان دید باز سوهو به این لینک مراجعه کنید.

تصاویر زنده‌ فضاپیمای سوهو که هر ساعت در اینترنت به روز  می‌شوند

کد خبر 52178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز