نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: فعالیت قلیان‌سراها، سفره‌خانه‌ها و تراکم و ازدحام جمعیت در مرکز شهر زنجان بسیار نگران‌کننده و نیازمند نظارت جدی مسئولان استان است.

اماکن عمومی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس استان، ضمن تقدیر از زحمات همه مدافعان سلامت استان، اظهار کرد: اصناف استان زنجان که فعالیت خود را دوباره آغاز کرده‌اند، به رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی متعهد شده‌اند و ملزم به رعایت آن هستند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به وضعیت کرونا و بازگشایی مساجد در استان، تنها یک چهارم از جمعیت برای شرکت در نمازهای جماعت حضور پیدا می‌کنند، بیشتر نمازهای جماعت در فضاهای باز مساجد از جمله حیاط امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار می‌شود که امکان آلودگی وجود ندارد.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: بنده گزارش‌هایی از فعالیت قلیان‌سراها، سفره‌خانه‌ها و تراکم و ازدحام جمعیت در مرکز شهر زنجان را مشاهده و دریافت کرده‌ام که بسیار نگران‌کننده است و نیازمند افزایش نظارت‌ها در استان بوده که متاسفانه در حد صفر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: در این مراسم‌ها زمانی که یک فرد آلوده باشد، افراد بیشتری را آلوده می‌کند؛ قابل ذکر است این مراسم در منازل نیز برگزار می‌شود که نگرانی‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی نکردن آمار مبتلایان به کرونا، مردم گمان می‌کنند که اکنون در شرایط عادی قرار داریم، مردم باید بدانند و حساسیت‌های خود را افزایش دهند. بنا بر گفته‌ها، مردم استان و کشور باید چند سالی با ویروس کرونا همزیستی کرده و همچنان فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را به صورت جدی رعایت کرده و دستگاه‌های نظارتی شبانه‌روزی فعالیت کنند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: قرار نیست معجزه‌ای در ارتباط با بیماری کرونا رخ دهد، بنابراین برای غلبه بر این بیماری همکاری شهروندان، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی مستمر و نظارت‌های جدی امری ضروری و مهم است، برخی رسانه‌های گروهی در استان به دنبال زخم می‌گردند تا با استفاده آن در جامعه التهاب ایجاد کنند.

خاتمی در رابطه با وضعیت دفن اموات کرونایی، خاطرنشان کرد: در گذشته اموات در استان کنار هم در یک قطعه دفن می‌شدند ولی اکنون با فاصله و در چهار قطعه دفن می‌شوند؛ قابل ذکر است خواندن نماز میت در غسال‌خانه آلودگی ایجاد می‌کند.

کد خبر 525402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار زنجان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha