تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۴ میلیون و ۳۳۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۰۱ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن اعلام آخرین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، از کاهش روند ابتلا و بستری در ۲ استان قرمز خبر داد. دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: از ۲۷ تا ۲۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۲۹۳ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسید. به گفته وی، تاکنون ۲۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

لاری همچنین گفت: ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی ادامه داد: تاکنون ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۵۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی گفت: در استان‌های خوزستان و زنجان با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد روند کاهش در ابتلا و بستری بیماران هستیم.

به گزارش یورونیوز، دولت منطقه‌ای کاتالونیا از میلیون‌ها ساکن این منطقه خواسته است تا با توجه به افزایش دوباره شمار مبتلایان کووید۱۹ در خانه بمانند. به این ترتیب جمعیت حدودا ۴ میلیون نفریِ ساکن کلان‌شهر بارسلون تنها برای انجام فعالیت‌های ضروری خانه‌های خود را ترک می‌کنند.

در حال حاضر استفاده از ماسک در سطح شهرها همچنین در فضاهای بستۀ عمومی اجباری است و صاحبان کسب و کارهای غیراساسی نیز می‌توانند مشتریان خود را تنها با قرار قبلی ملاقات کنند.

سخنگوی دولت منطقه‌ای کانالونیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برای این‌که مجبور نشویم در هفته‌های آتی بار دیگر کل کشور را قرنطینه کنیم، چاره‌ای نداریم جز این‌که در این منطقه فعالیت‌ها را کند کرده و محدودیت‌های اجتماعی را به اجرا بگذاریم. اگر شیوع ویروس کرونا با همین سرعت ادامه یابد، مجبوریم قدم‌های جدی‌تری برداریم.»

اسپانیا نهمین کشور جهان با بیشترین شمار مبتلایان به کروناست؛ تاکنون بیش از ۳۰۷ هزار نفر در این کشور به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

کد خبر 532078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha