مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه دربارۀ ماجرای وقف کوه دماوند گفت: موقوفه قریه ملار مربوط به ۹۰ سال پیش است. پهلوی اول این ملک را تملک کرد و در سال ۱۳۲۱ که قانون املاک واگذاری تصویب شد این موضوع در دادگاه مطرح شد و با رای هیات رسیدگی موضوع قانون املاک واگذاری، سند مالکیت باطل شد.

قله دماوند

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامورخیریه مجتبی باقرزاده گفته است: طبق رای دیوان عالی کشور در سال ۱۳۷۴وقفیت قریه و مراتع ملار احراز و اثبات شد و بر اساس همین دادنامه در سال ۸۴سند مالکیت موقوفه که با نیت بهداشت عمومی مردم ،عمران و عزاداری محرم درمنطقه است، صادر شد.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف اضافه کرده است: ما از همان اول هم گفتیم قله دماوند وقف نیست‌، بلکه قریه ملار وقف است و در همین زمینه موضع رسمی معاون سازمان ثبت اسناد واملاک و سخنگوی قوه قضائیه نیز موید این مطلب بوده است  و موقوفه قریه ملار هیچ ارتباطی با قله دماوند ندارد.

وی از مدیرکل حقوقی سازمان جنگل ها نیز پرسیده: نقض رای دیوان عالی کشور براساس رای کدام دادگاه صورت گرفته و آیا اداره ثبت راسا مبادرت به ابطال سند ادعائی ایشان کرده است؟

کد خبر 536372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha