همشهری امارات: نخستین مدرسه آنلاین در امارات از سال آینده تحصیلی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد

مدرسه بین‌المللی K12 در حال حاضر 12 دانش‌آموز را ثبت نام کرده و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز سال تحصیلی 2009-2008 این تعداد به 200 نفر برسد.

مسئولان این مدرسه آنلاین معتقدند به دلیل افزایش هزینه‌های مدارس خصوصی استقبال زیادی از این مدرسه خواهد شد. ضمن اینکه ظرفیت مدارس خصوصی محدود است و تقریبا از هر 10 متقاضی یک نفر قبول می‌شود.

به عقیده سارا سید نماینده خاور میانه‌ای این مدرسه، بالارفتن هزینه‌های تحصیل در مدارس موجب شده است تا برخی از خارجیان، همسر و فرزندان‌شان را به کشور‌های‌شان بازگردانند و این موضوع باعث جداشدن خانواده می‌شود که برای خانواده‌ها مناسب نیست.

وی در ادامه گفت دانش‌آموزان این مدرسه در خانه تحصیل می‌کنند. معلمان مدرسه به طریق آنلاین بچه‌ها را می‌بینند و از طریق کامپیوتر و تلفن با آنها ارتباط دارند.
در حال حاضر این مدرسه دو معلم و یک مشاور تحصیلی دارد و قرار است یک مشاور دیگر و دو معلم را استخدام کند.

پدر و مادر دانش‌آموزان مدرسه آنلاین در سطوح مهد کودک تا پایه 8 باید حداقل در روز چهار ساعت را با بچه‌های خود باشند. در پایه‌های 9 تا 12 نیز لازم است که والدین 8 ساعت در روز را با بچه‌های خود وقت صرف کنند.

حدود یک سوم از کودکان تمام‌وقت هستند. اداره اطلاعات توسعه نیروی انسانی دبی این مدرسه را تایید کرده است و به زودی مجوز فعالیت آن صادر می‌شود.
دانش‌آموزانی که دوره‌های آموزشی این مدرسه را تمام کنند دیپلم آمریکایی و اماراتی دریافت می‌کند.

هزینه ثبت نام در دوره‌های تمام وقت این مدرسه برای مهد کودک تا پایه هشت 18500 درهم و برای پایه 9 تا 12، 25 هزار درهم است.

دانش‌آموزانی نیز که می‌خواهند برای یک درس ثبت‌نام کنند باید مبلغی بین 2 تا 3 هزار درهم بپردازند.
دکتر پگی بلکول رئیس کالج آموزشی دانشگاه زاید در دبی معتقد است مدرسه آنلاین اگر والدین نظارت داشته باشند و کمک کنند می‌تواند سودمند باشد.

وی در عین حال گفت در این مدارس کودکان از نبودن در کنار سایر بچه‌ها رنج می‌برند و این ضعف تحصیل در خانه است.
 
البته به گفته خانم سید، دانش‌آموزان در این مدرسه ماهی یک بار دور هم جمع می‌شوند و در آخر سال نیز همه با والدین‌شان در جشن آخر سال شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این سوال اصلی والدین است. اینکه کودکان ما چگونه اجتماعی خواهند شد. این مسئله در اولویت‌های کاری ما نیز هست. البته بچه‌ها در زندگی روزانه آدم‌های مختلفی را می‌بینند و اجتماع را تجربه می‌کنند. 

نشنال چاپ ابوظبی

کد خبر 53728

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز