شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

آزاده مختاری: ۳ نوجوان وقتی دریکی از پارک‌های جنوب پایتخت با یکدیگر آشنا شدند، یکی از خشن‌ترین باندهای زورگیری خودرو در سال‌های اخیر را تشکیل دادند.

مهرماه گذشته مرد جوانی که صورتش دراثر سوختگی با اسید به شدت مجروح شده بود با مراجعه به پایگاه ۵ آگاهی تهران بزرگ از سرقت خودرواش توسط ۳ نوجوان خبر داد.

« آنها ۳ پسر ۱۵- ۱۶ ساله بودند، ازمیدان آزادی خودروام را به مقصد اسلامشهر به‌صورت دربست کرایه کردند اما دربین راه مرا به سوی یک جاده فرعی کشاندند و در آنجا ناگهان تیزی چاقویی را برگردنم حس کردم ولی قبل از آنکه قادر به انجام عکس‌العملی باشم، مایع سوزاننده‌ای را روی صورتم ریختند، از درد به‌خود می‌پیچیدم که آنها مرا به زور از خودرو بیرون انداخته ومتواری شدند، با رفتن آنها به هر زحمتی که بود خودم را به بیمارستان رساندم.»

با شکایت مرد راننده، کارآگاهان درنخستین اقدام برای به دام انداختن سارقان اسیدپاش، تصاویری را که مرد شاکی چهره نگاری کرده بود در اختیار تمامی یگان‌های پلیس کشور قرار دادند.

در حالی که ردیابی‌ها ادامه داشت، چند راننده دیگر نیز که طعمه‌ نوجوانان خشن شده بودند با مراجعه به پلیس از آنها شکایت کردند.

شکار شکارچیان رانندگان

با جمع آوری اطلاعات، کارآگاهان پلیس دریافتند این ۳ نوجوان در حاشیه اتوبان آزادگان، جاده‌های اسلامشهر و مناطق حاشیه‌ا‌ی جنوب پایتخت به شکار طعمه‌هایش می‌پردازند، به این ترتیب تیم‌های ویژه‌ پلیس این مناطق را به‌صورت نامحسوس تحت کنترل قرار دادند.

در حالی که عملیات مراقبتی تحت نظر سرهنگ مسلم فضل علی- رئیس پایگاه 5 آگاهی پایتخت- با دقت ادامه داشت، ماموران گشت پلیس در جاده اسلامشهر، متوجه خودرویی شدند که ۲ نوجوان کم سن و سال سرنشینان آن بودند و با دیدن خودروی پلیس با سرعت سرسام آوری قصد فرار داشتند.

با دیدن این صحنه ماموران به آنها دستور ایست دادند اما این ۲ نوجوان به فرار ادامه داده و لحظاتی بعد در حالی که راننده نوجوان کنترل خودرو را از دست داده بود، این خودرو با یک خودروی پارک شده در کنار خیابان برخورد کرده و متوقف شد.

۲ نوجوان با تصادف خودرو از آن بیرون پریده و سعی داشتند بگریزند اما دقایقی بعد دستگیر شدند و زمانی که مشخص شد خودروی آنها سرقتی است تحقیقات درباره آنها آغاز شد.

راز وحشتناک ۳ نوجوان

وقتی در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که مالک خودرو ساعاتی قبل به دام ۲ نوجوان زورگیر افتاده است و آنها با پاشیدن اسید و وارد کردن ضربات چاقو، خودروی وی را ربوده‌اند، بازجویی‌های تخصصی از نوجوانان سارق آغاز شد و آنها به‌عنوان مظنونان اصلی زورگیری‌های ‌جنوب پایتخت به پایگاه ۵ آگاهی انتقال یافتند.

سرهنگ فضل علی – رئیس پایگاه پنجم پلیسی آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: متهمان با انتقال به پایگاه ۵ در ابتدا سعی داشتند منکرارتکاب سرقت‌های خشن شوند ومدعی بودند خودرو متعلق به یکی ازدوستانشان است ولی درمراحل بعدی تحقیقات چاره‌ای جزبیان حقیقت نداشته و لب به اعتراف گشودند.

در این بازجویی‌ها آنها با اعتراف به زورگیری ازرانندگان عبوری وسرقت خودروهای آنان مدعی شدند تاکنون ۳۰ راننده مسافرکش را به دام نقشه سیاه خود کشانده و بعد ازپاشیدن اسید بر سر و صورت آنها و یا مجروح کردنشان با ضربات چاقو، خودرویشان را ربوده وبعد ازانتقال به مخفیگاهشان اقدام به اوراق کردن آن وفروش قطعاتش کرده‌اند.

در ادامه بازجویی‌ها، آنها مخفیگاه سومین عضو باند را در یکی از شهرهای شمالی کشور فاش کردند که ماموران سومین عضو باند را نیز دستگیر کردند.

تحقیقات درحالی درباره پرونده این ۳ سارق خشن ادامه داردکه پلیس به سرنخ‌هایی رسیده است که نشان می‌دهد احتمالا آنها از سوی افراد دیگری هدایت می‌شده‌اند.

سرهنگ فضل علی با اعلام این خبر، از شاکیان احتمالی که ممکن است در دام ۳ نوجوان خشن گرفتار شده باشند خواست با مراجعه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی آنها را شناسایی کنند.

کد خبر 53757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز