مطابق آنچه که امار رسمی وزارت بهداشت در ظهر ۱۷ مرداد ۹۹ اعلام کرده است؛ میزان مبتلایان و جانباختگان کرونا به طور محسوسی کم شده است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۵ نفر از آنها بستری شدند.

دکتر سیماسادات لاری گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۲ هزار و ۵۶۷ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۱۳۲ نفر رسید.

او گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۷۹ هزار و ۷۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۴۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت؛ تا کنون دو میلیون و ۶۳۷ هزار و ۵۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

کد خبر 538146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی US ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    33 10
    اصلا حوصله ندارن تا تعداد فوتی ها به تدریج بیاد پائین عین قیمت دلار و سکه که گاهی دستور می رسه باید بیاد پائین یه دفعه میاد پائین. چقدر دروغ آخه.بزور میخوان وضعیت رو برای محرم سفید کنند لابد تا دوماه بعد از محرمم قراره وضعیت سفید بمونه تا مبادا کسی عزاداری ها رو مقصر اعلام کنه. این همه دروغ و دغل برای چی؟؟؟
    • ناشناس IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
      9 27
      ساکت فقط میتونین ب محرم و ماه رمضون گیر سه پیچ بدین این همه مرگ و میر بازم سمت خدا نمیاین
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    15 4
    خیلی خوشحال میشم وقتی بیماری روند کاهشی پیدا می کن فقط ترا خدا هم وطنان عزیز لطف کنید اول به خود وخانواده وبعد به همگی مراقبت را کنار نگذارید ماسک بزنید باور کنید از ماه بهمن که اعلام شده من بجز گاهی فرزندانم هیچ فامیلی را ندیدم گفته باشم که ناراحتی اعصاب گرفتم وداروهای سنگین می خورم حق ما را ضایع نکنید رعایت کنید ترا بخدا دیگر خسته شدم دلم برای اقوامم تنگ شده
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
      13 32
      ائمه محتاج مانیستند ما گدای انها هستیم دولت کیه که بخواد عزاداری امام حسین را به زور تحمیل کنه کاش خدا یک بینش و ایمان و عقل عطا نماید به ما
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    8 6
    با یه گل بهار نمیشه کما اینکه امار بیماران بدحال کماکان بالاست و تا این پایین نیاد امار فوتیها هم پایین نخواهد امد
  • حسام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    18 0
    متاسفانه با آغاز هر تعطیلی و هجوم مسافران به مازندران و گیلان دوباره آمار صعودی میشه. با توجه با اینکه تعطیلات هم در کشور ما خیلی زیاده متاسفانه این ارقام به این سادگی پایین نمیاد
  • Zeinab IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    21 2
    تا به دیروز آمار روند صعودی داشت..یهو معجزه شد؟؟ نمیدونم مارو چی فرض کردید؟حداقل جوری اعلام میکردید ادم باورش میشد..هر چقد ک به کنکور نزدیک تر شیم امار کرونا هم میوفته پایین،اره؟؟هه